فرانچایز چیست؟ کارگاه اموزش فرانچایز در اصفهان

فرانچایزینگ چیست؟

تعریف و توضیح مفهوم
یک فرانچایز (Franchise) چیست و چگونه کار می کند؟

به بیان ساده ؛ یک فرانچایز سیستمی است که در آن صاحب یک برند (محصول یا خدمات) یا همان فرانچایزر ، حق کار با برند خود را به شخص سوم می بخشد تا تحت نام برند و سیستم فروش او به کار بپردازد و واسطی میان او و مشتریان باشد.

به عبارتی شخص مذكور (واسطه-فرانچایزی) با استفاده از اعتبار و محبوبیت برند صاحب آن، بستر همواری برای آغاز کار خود فراهم می کند. قاعدتا حق واگذاری تابلوی برند باید از طرف شخص سوم به صاحب امتیاز پرداخت شود و یک هزینه ی مقرر نیز به صورت ماهیانه از سود کسب کار به حساب صاحب برند واریز خواهد شد و در عوض شخص سوم نیز با استفاده از امکانات، حمایت ها و اعتبار صاحب برند، کسب و کار پر رونقی رقم خواهد زد .

مزایا و اهمیت فرانچایزینگ در کسب‌وکار

فرانچایز این امکان را برای شما ایجاد می کند تا تجارت را نه به خودی خود، بلکه برای خود آغاز کنید. فرانچایزها برای شخصی که خواهان آن باشد، سطحی از استقلال را فراهم خواهد کرد تا کار خود را برای خود داشته باشد.

فرانچایز محصولات یا سرویس هایی را در اختیار فرد قرار می دهد که قبلا امتحان خود را پس داده و بعضا بسیار محبوب می باشد تا جایی که ممکن است مردم با دیدن یک برند خاص هیجان زده شوند و حال در نظر بگیرید که شما یکی از زنجیره های آن برند هستید.

به همین دلیل شانس تجاری شما به مراتب بسیار بیشتر از شخصی است که کار را از نقطه‌ی صفر آغاز می‌کند

چند تعریف ساده در فرانچایز

تعریف فرانچایز

فرانچایز یک نوع مدل درآمدی و ابزاری برای توسعه و گسترش برندهاست . در واقع فرانچایز به اعطای حق امتیاز یک برند ،کسب و کار یا شرکت به سرمایه گذار می گویند ، که در ازای پرداخت مبلغی معین و تحت قراردادی با حدود و بازه زمانی مشخص انجام می پذیرد.
به عبارتی اگر کسب و کاری دارید که دارای نمونه موفقی است و میتوانید ثابت کنید که به دلیل داشتن برند و مدل کسب و کار مناسب سازمان شما با ریسک های کمتری مواجه است میتوانید برای توسعه کسب و کارتان از منابع سرمایه گذاران به شکل فرنچایز استفاده کنید.

تعریف فرانچایزر

فرانچایزر در واقع صاحب کسب و کار و یا صاحب برندی است که بر اساس قدمت و یا خلق برندی که دارای مشتریان وفاداراست و یا ارائه ارزشی بدیع و نوآورانه از مدل درآمدی فرانچایز برای توسعه برند خود استفاده می کند

مطالعه بیشتر درباره فرانچایز
 
اصول فرانچایز

اهمیت حمایت فرانچایزر از شعب


دو حمایت مهم نیز از طرف فرانچایزرها صورت می گیرد که در اینجا قابل بحث می باشد :

  • حمایت های قبل از شروع کار: مواردی مانند انتخاب مکان، طراحی، ساخت، امور مالی، تعلیمات اجرایی، و برنامه های افتتاحیه ی شعب و ...
  • حمایت های حین کار: کمک در جهت اموری همچون تبلیغات محیطی و گستره، کمک های اجرایی، حمایت های مدیریتی، حمایت های در زمینه ی فروش و ...
parallax background

اجرای فرانچایز

چطور باید کسب‌وکار خود را به یک فرانچایز تبدیل کنیم ؟


در اینجا سوالات زیادی پیش می‌آید. باید دقیق و حساب شده وارد عمل شد ؛


چگونه ميتوان از طريق مدلهاى درآمدى نوين ، موجب توسعه كسب و كار و ايجاد جريانهاى درآمدى مضاعف گرديد ؟؟

چگونه ميتوان با مطلع شدن از مبانى و اصول فرانچايزينگ ، ريسك سرمايه گذارى را كاهش داد و به درآمد مطمئن با تسهيلگرى فراوان دست يافت .؟؟

برندهاى موفق دنيا چگونه از مدل درآمدى فرانچايز براى توسعه و گسترش برند خود استفاده مى نمايند ؟

فرانچايزهاى موفق ايرانى چگونه امپراطورى خود را ايجاد نمودن