کارگاه هدفگذاری

شناخت خود(خودآگاهی)

همه ما براي توسعه فردي و دستيابي به موفقيت نيازمند روابط مؤثر و كسب و كاري موفق هستيم ، اما قبل از اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار، اولین قدم سفر به درون خود و شناخت هويت فردیمان است.
خودآگاهی و درون‌نگری به معنای رسیدن به درک روشنی از توانایی‌ها و محدودیت‌های خود است.

خود‌آگاهی کمک می‌کند استعدادها، نقاط قوت و ضعف، توانایی‌ها، ارزش‌ها، احساسات، انگیزه‌ها، خواسته‌ها، باورها و تمایلات خود را بهتر بشناسید ، تا کارهایی که توانایی بهتری در انجام آن‌ها دارید را شناسایی کرده و با پذیرش راحت‌تر نقاط ضعف و تلاش برای بهبود آن‌ها، تمرکزتان را بر نقاط قوت‌ بیشتر کنید.

این شناخت آگاهانه، در رسیدن به موفقیت کمک زیادی به شما می‌کند.

این سوال در ذهن هر کارآفرین وجود دارد که آیا کسب‌‌وکارم موفق می‌شود یا خیر؟

یکی از عواملی که منجر به شکست کسب‌و‌کارها می‌شود، نبود اطلاعات، دانش و مهارت است که اغلب به مدیریت نادرست، تصمیم‌گیری‌های اشتباه و در نهایت به ناتوانی در حفظ پایدار کسب‌وکار منجر می‌شود.

عامل دیگری که معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد عدم شناخت خود و مهارت‌های فردی است.

به این معنی که به عنوان کارآفرین و صاحب کسب‌و‌کار، باید در مورد مهارت‌ها، احساسات و خواسته‌های خود شناخت و دانش کافی داشته باشید. داشتن درک درست از آنچه که واقعا هستید، اولین گام برای توسعه فردی است.

٤نكته طلايى در مورد شناخت علائق

گاهي از خود سئوال مي كنم آيا همين كه در كسب و كارم پول زياد بدست بياورم و يا حداقل نيازهاي خود را تأمين كنم كافي نيست؟

آيا همين كه سالهاست به كاري مشغولم و محصول يا خدمتي را ارائه ميدهم كه در ارائه آن مهارت دارم كفايت نمي كند ؟
آيا براستي شناخت خود و علائق در رشد و توسعه فردي و موفقیت کسب‌وکارم اينقدر داراي اهميت است ،؟؟؟
براي پاسخ به سئوالات فوق چند نكته مهم و طلايي رو با شما در ميان مي گذارم كه دانستن آن تحولي عظيم در آينده شغلي و سطح زندگيتان ايجاد خواهد كرد .

  1. موفقیت در زندگي و کسب وکار، به عملكرد فرد و مهارت‌هایش بستگی زیادی دارد. اما آيا هر يك از ما نسبت به توانايي و نقاط ضعف و قوت خود آگاه هستيم؟؟
    آيا تلاشهاي ما تا به امروز در مسير درستي انجام شده است؟؟
    با درک صحیحی از نقاط قوت و ضعف، می‌توان از آن‌ها براي استفاده از فرصتها و دستيابي به هدف‌ها کمک گرفت.
    اينكه در كدام نقطه ايستاده ايد و براي انجام چه كاري توانايي و مهارت داريد و شخصيت درونيتان مطابق با انجام چه نوع فعاليتي است شما را در مدار توانمنديتان و رشد و پيشرفت قرار خواهد داد.
    پس از شناخت خود می‌توانید توانایی‌ها و مهارت‌های اعضای تیم و يا كاركنان خود را نیز بهتر بشناسید و برای رسیدن به هدف‌های کسب‌وکار از نقاط قوت‌ آن‌ها بهتر استفاده کنید.
    در واقع شناخت علائق و توانمنديهايتان کمک می‌کند از قدرت‌های درونی خود درجهت درست استفاده کنید وتلاشهايتان را در مسير درست به كار بنديد .
  2. شناخت ارزشهاي دروني و علاقه مندي هايتان ،انرژهای درونی زنانه و مردانه و آركتايپهاي درونيتان ، توانایی ایجاد و توسعه برند شخصی را به شما می‌دهد.با درک درست از خود، قدرت تصمیم‌گیری‌ شما نیز بهبود خواهد یافت و با ثبات بيشتر ميتوانيد برند شخصي مؤثري از خود نشان دهيد ، به نمايش گذاشتن خود واقعي منطبق با ارزشهايتان از شما برند شخصي مستحكمي ميسازد كه به عنوان مرجع و متخصص يا تكيه گاهي امن و مورد اعتماد از طرف ديگران پذيرفته شده و نه تنها مؤثر و كار آمد خواهيد بود بلكه به شما در دستيابي به موقعيتهاي طلايي كمك خواهد كرد.
  3. در نبود خودآگاهی، و عدم شناخت علائق، کنترل احساسات بسیار مشکل است. این امر در اکثر مواقع منجر به شکست کسب‌وکارها می‌شود. دلیل این شکست‌ها، عدم کنترل احساسات و گرفتن تصمیمات اشتباه در موقعیت‌های حساس است.
    شناخت نيرومندي هاي منش(دروني)، تصريح ارزشهايتان و اطلاع از علائق و توانمنديها موجب ميشود تا در مواقع بحراني به داشته هاي درونيتان تكيه كنيد و ميزان تاب آوري و صبر و تحمل خود را افزايش دهيد ، و اين سبب ميشود به جاي ترس و نكراني و تصميمات مبتني بر هيجانات سطحي از روي درايت ، دورانديشي ، توانمندي و نيروهاي مثبت دروني تصميم بگيريد
  4. خودآگاهی و شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های خود، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز برای موفقیت خود وکسب‌وکارتان را کشف کنید و برای به‌دست آوردن آن‌ها به دنبال ایجاد روابط مؤثربا افراد دارای این مهارت‌ها باشید،آنگاه كه خود را ارزشمند و توانمند بيابيد خود را در حلقه دوستان موفق و توانمند قرار خواهيد داد و روابط مؤثر در يافتن حلقه هاي مفقوده زنجيره موفقيتتان كمك شاياني خواهد نمود ، بزرگتربن افراد موفق و ثروتمند جهان در انجمن هاي پيشگام و حلقه هاي دوستان موفق قرار داشته اند و با ارائه تجربه و همفكري و تبادل نظر اهداف عظيم خود را جامه عمل مي پوشانند.

خود واقعي ، علائق و توانمنديهايتان را بشناسيد و مطابق با عشق و علاقه تان حركت كنيد .

شما خالق و طراح سرنوشت خود هستيد

بر اساس مدل قدیمی علت و معلول باید اتفاقی در بیرون از ما بیفتد تا احساس درون ما تغییر کند. در این صورت ما قربانی اتفاق های زندگی خواهیم بود و هیچ نقشی در خلق واقعیت خود نداریم. اما در مدل کوانتومی واقعیت، این ما هستیم که معلول را به وجود می آوریم به عبارت دیگر خودِ ما تبدیل به علت می شویم.
بر این اساس:

– ابتدا در دنیای درونمان احساس قدرت و شایستگی را ایجاد می کنیم و سپس در دنیای بیرون به موفقیت دست می یابیم.
– ابتدا احساس سلامتی و تندرستی را در دنیای درونمان ایجاد می کنیم و سپس بدن ما شفا پیدا می کند.
– ابتدا در دنیای درونمان نسبت به دیگران شروع به عشق ورزیدن می کنیم و سپس در دنیای بیرون عشق به سمت ما جاری می شود.
– ابتدا ما در دنیای درونمان احساس فراوانی و ثروت را ایجاد می کنیم و سپس در دنیای بیرون جریان ثروت در زندگی ما جاری می شود.

در مدل کوانتومی واقعیت، شما به خالق زندگی تان تبدیل می شوید و می گویید: من از طریق افکار و احساساتم، نتایج زندگی خود را خلق خواهم کرد.

نقطه آغاز موفقيت از درون مى باشد و يكپارچگى وجود روش مديريت صحيح درمسير موفقيت است .
مى بايست ذهن ، افكار ، احساسات ، ارزشها ، نگرش ، باورها و رفتار و عملكرد شما در يك جهت باشد تا به يكپارچگى كامل دست يابيد

اگر هر روز افكارتان مثبت باشد اما احساسات مثبت را با افكارتان همراه نكنيد ، هرگز نتيجه مطلوب را دريافت نخواهيد كرد .
يا چنانچه با احساس خوب ، و انديشه ها و تصاوير مثبت ذهنى روز را شروع كنيد اما اعمال شما مبتنى بر ترس و نگرانى باشد و يا اقدامى نكنيد موفق نمى شويد تا به اهداف متعاليتان دست يابيد

بدون تصور از آينده مطلوب و داشتن چشم انداز حركت شما مبهم و مانند رانندگي در هواي مه آلود و بدون داشتن هدف شما به جايى نخواهيد رسيد ، براى تلاش در جهت صحيح ميبايست ازعلائق و ارزشهاى خود آگاه باشيد
، براى دستيابى به آينده مطلوب و اهدافتان نيازمند ، استراتژى و برنامه ريزى مؤثر هستيد ،
نگاه به آينده مطلوب ، اميدبخش بوده و انگيزه لازم براى حركت به سمت اهدافمان را در ما ايجاد مى كند ، بدون داشتن چشم انداز ، حركت به سمت جلو و تصور آينده مطلوب امرى غير ممكن است ، چشم انداز كلى و بدوراز محدوديت ، الهام بخش و اعتبار بخش بوده و مى بايست در تدوين آن به اثر گذارى مثبت بر دنياى اطراف حتمأ توجه نمود

اما نكته مهم اينست كه چشم انداز ما مى بايست مبتنى بر ارزشها تدوين گردد چرا كه ارزشها جهت صحيح را به ما نشان مى دهند،
پس از تدوين چشم انداز در همه ابعاد زندگى و با جملاتى به زمان حال ، نياز است تا هر قسمت از چشم انداز خود را تبديل به اهدافى بلند مدت ،واضح و مشخص ، قابل دسترس ، قابل اندازه گيرى و مرتبط با حوزه علائقمان و با زمانبندى مشخص تعريف و تعيين كنيم ، حال از دل اهداف بلند مدت اهدافى ميان مدت ، و از دل هر هدف ميان مدت ، چند هدف كوتاه مدت تعيين نموده و با مشخص شدن اهداف كوتاه مدت ، برنامه و اقدام و عمل ما مشخص مى گردد.

اما آيا تاكنون به اين نكته فكر كرده ايد ، كه چرا على رغم داشتن چشم انداز مطلوب و هدفگذارى در مقاطع مختلف زندگى به اهدافى كه مشخص مى نماييم دست نمى يابيم ؟
عوامل زيادى مانع دستيابى به اهداف ما مى باشد ،
مانند؛عدم الويت بندى اهداف و يا عدم رعايت الويتها، نداشتن تمركز ، عدم برنامه ريزى و بهينه سازى ، و عدم آگاهى از سيستم سازى است
روشهاى عملى و تكنيكهاى ساده اى وجود دارد ، كه كمك مى كند تا با
بهره ورى و در زمان مناسب منابع خود را تجميع نموده و به اهدافمان دست يابيم و موقعيتها و شرايط مطلوب را به سمت خود جذب نماييم …

هفت گام مؤثر براى دستيابى به اهداف شامل موارد زير مى باشد ؛

  • گام اول؛ مشخص نمودن دقيق خواسته و #اهداف
  • گام دوم ؛ تصور اينكه پيشاپيش دريافت كرده ايد
  • گام سوم ؛ آمادگى كامل براى دريافت
  • گام چهارم ؛ مشخص نمودن خواسته اى كه خيرى در آن باشد و به كسى آسيبى نرساند
  • گام پنجم ؛ نشان دادن #ايمان عملى به خداوند
  • گام ششم ؛ از سر راه خداوند كنار رفتن و ديكته نكردن به خداوند
  • گام هفتم ؛ #سپاسگزارى اميدوارانه و عملى

شناخت خود شامل آگاهى از نوع نگرش و باورهاى خود محدود كننده و الگوهاى فكرى ، ويژگيها و توانمنديها، محدوديتها و نقاط قوت ، تيپ شخصيتى ، و شناخت علائق مى باشد ، و داشتن چشم انداز ، و اهداف مشخص و برنامه ريزى و اقدام و عمل مانند نقشه راهى مؤثر است كه افراد را به سمت اهدافشان سوق مى دهد .
اما در اين مسير كسب مهارت و آگاهى اهرمى قدرتمند براى دستيابى به موفقيت است ، شما بايستى بياموزيد چگونه الويتها و زمان خود را مديريت نماييد و سطح بهره ورى خود را بالا ببريد .
شما دوست علاقمند مى توانيد در كارگاه آموزشى هدفگذارى شركت كرده و شروعى قدرتمند را براى خود رقم بزنيد
اين دوره آموزشى طى ۸ ساعت در طی دو جلسه برگزار مى شود. جلسه اول آموزش کامل در حوزه هدفگذاری و جلسه دوم بصورت کاملآ عملی برگزار شده و در آن به هدفگذاری استراتژیک پرداخته می شود
شما در طى اين جلسه آموزشى جذاب ، بطور كامل با موارد فوق آشنا شده و ضمن دريافت فايل صوتى و محتواى مربوط به آن ، براى تصريح ارزشها ، تدوين جشم انداز و تعيين اهداف واستراتژی و برنامه ريزى مؤثر راهنمايى مى شويد و مطالب آموزشى آن را در جلسه كارگاهى به صورت عملى اجرا خواهيد نمود ، از اين فرصت استفاده نموده و بر روى خود سرمايه گذارى كنيد و با اختصاص هشت ساعت وقت و صرف مبلغی حداقل سرمايه گذارى مناسبى براى خود انجام دهيد .

 

مبلغ سرمایه گزاری این دوره : ملغ ۳۰۰ هزار تومان می باشد که در صورت ثبت نام زود هنگام ، می توانید از  ۲۰%  تخفیف استفاده کرده  و با مبلغ ۲۵۰ هزارتومان ثبت نام نمایید .

جهت اطلاع از تاریخ کارگاه پیش رو  و ثبت نام  GV را به شماره  ۰۹۳۷۸۶۲۴۴۶۴ و یا  آیدی تلگرام t.me/gdacademy ارسال نمایید .و منتظر تماس همکاران ما باشید .

 

برای دریافت مشاوره، فرم زیر را تکمیل کنید



error: متاسفانه امکان کپی نیست