ایده‌ سازی
۱۳۹۶-۱۲-۰۸

اعتماد سازی

چهار روش اعتماد سازی که بازاریابان توجه باید بدانند

بازاریابی توجه مفهومی است که توسط استیو جلی، کارآفرین اینترنتی، برای توصیف مدل کسب و کاری خاص، در رابطه با رشد کلی رسانه های اجتماعی در اینترنت مطرح شده است. در مفهوم بازاریابی توجه بازاریابان سعی در جلب توجه خریداران کالا یا استفاده کنندگان از خدمات به شیوه های گوناگون دارند.

باید به این نکته توجه نمود که استفاده از اینترنت برای خرید اقلام مورد نیاز، یکی از راهکارهایی است که خریداران مدرن از آن استفاده می کنند و طبق نظر کارشناسان بازاریابی توجه، تنها دو راه برای جلب نظر این خریداران مدرن وجود دارد: از طریق جستجوی فعالی که این افراد با استفاده از موتور جستجو انجام میدهند و یا از طریق شنیدن از منابع معتبری که مورد اعتماد این دسته از افراد باشد.

در زمان استفاده از موتورهای جستجو، مدیر سایت با استفاده از نرم افزارهای مربوطه قادر به ردیابی جستجوهای انجام گرفته توسط خریداران بوده و می تواند آمار قابل اعتمادی را در زمینه کالاها یا خدماتی که مورد توجه کاربران هستند به دست آورد و با استناد به این آمار می تواند با روش های خاص سایت خود را ارتقا داده تا در زمان استفاده کاربران از موتور جستجو، سایت مورد نظر در رده های بالا قرار گیرد. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که جهت جلب اعتماد در بازاریابی توجه، قدم اول کالا یا خدماتی با کیفیت بالاست.

در نهایت کاربران و استفاده کنندگان باید قادر باشند در زمان خرید، قبل یا بعد از آن، نظرات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. تا از این طریق برای سایر افراد، فضایی قابل اعتماد را به وجود آورند. بنابراین بازاریابان توجه باید نکات زیر را مد نظر قرار داده تا بتوانند اعتمادسازی را به حداکثر برسانند:

  • باید اعضای جامعه خود را شناسایی کنند به ویژه افرادی که تمایل به اشتراک گذاری نظراتشان در فضای اینترنت را دارند.
  • باید کشف کنند که اعضای جامعه هدف چه وقت، کجا و چگونه نظرات خود را به اشتراک میگذارند.
  • باید روش هایی را انتخاب کنند تا افراد به راحتی قادر به اشتراک گذاری نظراتشان باشند.
  • باید به نظرات گوش فراداده و به هر شخص منتقد، منفعل یا موافق، پاسخ مناسب دهند.

بنابراین در نهایت می توان عنوان نمود که بازاریابی توجه نوعی صرفه جویی در زمان هم برای خریدار و هم برای فروشنده است و خریدار در حداقل زمان ممکن می تواند کالا یا خدمات مورد نظر خود را با کیفیت مطلوب به دست آورده و در مقابل فروشنده نیز قادر خواهد بود کالا و خدمات خود را به راحتی در اختیار مشتریان مدرن خود قرار دهد.