در زمان استفاده از موتورهای جستجو، مدیر سایت با استفاده از نرم افزارهای مربوطه قادر به ردیابی جستجوهای انجام گرفته توسط خریداران بوده و می تواند آمار قابل اعتمادی را در زمینه کالاها یا خدماتی که مورد توجه کاربران هستند به دست آورد و با استناد به این آمار می تواند با روش های خاص سایت خود را ارتقا داده تا در زمان استفاده کاربران از موتور جستجو، سایت مورد نظر در رده های بالا قرار گیرد. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که جهت جلب اعتماد در بازاریابی توجه، قدم اول کالا یا خدماتی با کیفیت بالاست.
در نهایت کاربران و استفاده کنندگان باید قادر باشند در زمان خرید، قبل یا بعد از آن، نظرات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. تا از این طریق برای سایر افراد، فضایی قابل اعتماد را به وجود آورند. بنابراین بازاریابان توجه باید نکات زیر را مد نظر قرار داده تا بتوانند اعتمادسازی را به حداکثر برسانند:
بنابراین در نهایت می توان عنوان نمود که بازاریابی توجه نوعی صرفه جویی در زمان هم برای خریدار و هم برای فروشنده است و خریدار در حداقل زمان ممکن می تواند کالا یا خدمات مورد نظر خود را با کیفیت مطلوب به دست آورده و در مقابل فروشنده نیز قادر خواهد بود کالا و خدمات خود را به راحتی در اختیار مشتریان مدرن خود قرار دهد.