دپارتمان برندسازی

امروزه قاعده بازی در اغلب کسب و کارها عوض شده . عواملی مانند سرعت پیشرفت تکنولوژی ، تغییرسلایق و رفتار مشتریان و رقابت فشرده در همه عرصه ها باعث شده ، کسب و کارها نیازمند اقدامات مضاعف و اهرم های قدرتمند تری نسبت به گذشته باشند.
بنابراین برای جذب مخاطبان و دیده شدن در بین رقبا می بایست فراتر از اقدامات بازاریابی به مجموعه اقداماتی بپردازید ، تا با ایجاد تداعیات مثبت در ذهن مخاطبان ، جایگاهی ویژه بدست آورده و انتخاب اول آنها باشید.
رفتار مشتریان امروزه تفییر کرده و از میزان وفاداری انها کاسته شده ،دیگر مانند گذشته نمی توان با پیگیری و ارتباط با مشتریان آنها را وفادار نمود .
سهم از بازار و وفادار سازی مشتریان جای خود را به سهم از ذهن مشتری داده و برای گرفتن سهم از ذهن مشتری می بایست اقدامات 360 درجه انجام دهیم .
برند سازی اهرم قدرتمندی است که نه تنها باعث دیده شدن کسب و کار شما می شود ، بلکه با جایگاه سازی مناسب و گرفتن سهم از ذهن مشتری ، زمینه رشد و توسعه کسب و کار شما را فراهم می نماید.
پیش از ورود به مبحث برند و برندسازی ، لازم است تعریفی ساده از کلمه برند داشته باشیم ؛
کلمه برند از کلمه برندرز به معنی داغ گذاری یا نشان گذاری گرفته شده، سالها پیش درکشورهای اسکاندیناوی برای مشخص نمودن مالکیت احشام و دام هایی که پرورش می دادند از داغ یا نشان گذاری استفاده می شد و بعدها این کلمه معادل نام یا نشان تجاری که در ذهن مخاطبان دارای جایگاه ویژه است، بکار برده شد .
یک تعریف ساده در مورد برند؛
برند احساس عمیق ، دقیق و دوست داشتنی شخص یا اشخاص نسبت به یک پدیده، محصول ، خدمت ، مکان یا یک شخص است .
در واقع برند معنایی فراتر از یک لوگو یا نشان تجاری دارد و نمی توان داشتن یک نام تجاری ثبت شده ، یا وبسایت را به تنهایی به عنوان معنای برند قرارداد.
برند موجودی ذهنی است که در ذهن مخاطبان خود جان می گیرد و قبل از هرچیز نیاز به طراحی هویت و شخصیت دارد .
نبردگاه برندها و عرصه رقابت آنها در ذهن مخاطبان است ، برندها با اقداماتی که انجام می دهند ، بدون اینکه مشتریان بدانند ، در ذهن آنها با یکدیگر در رقابت هستند .
نبرد کوکاکولا و پپسی، نبرد سامسونگ و اپل یا خیلی نزدیکتر نبرد تپسی و اسنپ را در ذهن مخاطبان در نظر بگیرید.
برند ها توسط خالقین خود در ذهن مخاطبین جان می گیرند.
هویت سازی یک برند به معنای طراحی تمام عناصر مستقل و پراکنده آن به صورت یکپارچه می باشد که نشان دهنده هویت و شخصیت آن کسب و کار است
برندآفرینی دارای فرایندی است که شامل فاز های مختلفی می شود و با طراحی هویت آغاز شده و هرگز پایانی ندارد ، در واقع طراحی هویت بخش اولیه از این فرایند است که خود در چندین گام انجام می گیرد .
طراحی هویت برند در کتابچه برند یا ( Brand Book) به صورت یک سند یکپارچه به عنوان قانون و مرام نامه برند آماده و ارائه می شود ، توصیه می کنیم این بخش مهم را به افرادی که دارای دانش برندسازی هستند بسپارید تا به درستی و بر مبنای صحیح طراحی شود .
درست است که طراحی هویت برند بخش مهمی در برندسازی محسوب می شود اما مهم تر از آن استقرار و پیاده سازی این هویت در کسب و کار شماست و مرحله مهم تر و سخت تر مراقبت از برند و روشد و توسعه آن است .
اگر رویای بزرگی در سر دارید و فراتر از کسب درآمد و فروش می اندیشید ، برندسازی همه رویاهای شما را محقق می سازد.
هم اکنون شروع کنید
برای گسترش مرزهای فعالیتتان و بجای گذاشتن میراثی ماندگار بایستی نگرش عمیق همراه با صبر و حوصله داشته باشید تا شاهد نتایج بسیار ارزشمند و رشد انفجاری کسب و کارتان باشید
برند شما ارزشمندترین دارایی نامشهود شماست