فرانچایزینگ چیست؟
تعریف و توضیح مفهوم
یک فرانچایز (Franchise) چیست و چگونه کار می کند؟
به بیان ساده ؛ یک فرانچایز سیستمی است که در آن صاحب یک برند (محصول یا خدمات) یا همان فرانچایزر ، حق کار با برند خود را به شخص سوم می بخشد تا تحت نام برند و سیستم فروش او به کار بپردازد و واسطی میان او و مشتریان باشد.
به عبارتی شخص مذكور (واسطه-فرانچایزی) با استفاده از اعتبار و محبوبیت برند صاحب آن، بستر همواری برای آغاز کار خود فراهم می کند. قاعدتا حق واگذاری تابلوی برند باید از طرف شخص سوم به صاحب امتیاز پرداخت شود و یک هزینه ی مقرر نیز به صورت ماهیانه از سود کسب کار به حساب صاحب برند واریز خواهد شد و در عوض شخص سوم نیز با استفاده از امکانات، حمایت ها و اعتبار صاحب برند، کسب و کار پر رونقی رقم خواهد زد .
مزایا و اهمیت فرانچایزینگ در کسبوکار
فرانچایز این امکان را برای شما ایجاد می کند تا تجارت را نه به خودی خود، بلکه برای خود آغاز کنید. فرانچایزها برای شخصی که خواهان آن باشد، سطحی از استقلال را فراهم خواهد کرد تا کار خود را برای خود داشته باشد.
فرانچایز محصولات یا سرویس هایی را در اختیار فرد قرار می دهد که قبلا امتحان خود را پس داده و بعضا بسیار محبوب می باشد تا جایی که ممکن است مردم با دیدن یک برند خاص هیجان زده شوند و حال در نظر بگیرید که شما یکی از زنجیره های آن برند هستید.
به همین دلیل شانس تجاری شما به مراتب بسیار بیشتر از شخصی است که کار را از نقطهی صفر آغاز میکند
چند تعریف ساده در فرانچایز
تعریف فرانچایز
فرانچایز یک نوع مدل درآمدی و ابزاری برای توسعه و گسترش برندهاست . در واقع فرانچایز به اعطای حق امتیاز یک برند ،کسب و کار یا شرکت به سرمایه گذار می گویند ، که در ازای پرداخت مبلغی معین و تحت قراردادی با حدود و بازه زمانی مشخص انجام می پذیرد.
به عبارتی اگر کسب و کاری دارید که دارای نمونه موفقی است و میتوانید ثابت کنید که به دلیل داشتن برند و مدل کسب و کار مناسب سازمان شما با ریسک های کمتری مواجه است میتوانید برای توسعه کسب و کارتان از منابع سرمایه گذاران به شکل فرنچایز استفاده کنید.
تعریف فرانچایزی
فرانچایزی به سرمایه گزاری گفته می شود که قصد دارد که در زمینه کسب و کار فعلی خود نمایندگی یک برند پرطرفدار را بگیرد و با دریافت حق استفاده از نام آن برند کسب و کار خود را با ریسک کمتر و موفق پیش ببرد و یا فرد آغاز کننده ای که در بدو شروع کسب و کار خود برای پرهیز از به اصطلاح خاک خوری و شروعی موفق و دستیابی به سود سریع از نام یک برند یا فرنچایز استفاده می نماید
اصول فرانچایز
اهمیت حمایت فرانچایزر از شعب
دو حمایت مهم نیز از طرف فرانچایزرها صورت می گیرد که در اینجا قابل بحث می باشد :
- حمایت های قبل از شروع کار: مواردی مانند انتخاب مکان، طراحی، ساخت، امور مالی، تعلیمات اجرایی، و برنامه های افتتاحیه ی شعب و ...
- حمایت های حین کار: کمک در جهت اموری همچون تبلیغات محیطی و گستره، کمک های اجرایی، حمایت های مدیریتی، حمایت های در زمینه ی فروش و ...

اجرای فرانچایز
چطور باید کسبوکار خود را به یک فرانچایز تبدیل کنیم ؟
در اینجا سوالات زیادی پیش میآید. باید دقیق و حساب شده وارد عمل شد ؛
چگونه ميتوان از طريق مدلهاى درآمدى نوين ، موجب توسعه كسب و كار و ايجاد جريانهاى درآمدى مضاعف گرديد ؟؟
چگونه ميتوان با مطلع شدن از مبانى و اصول فرانچايزينگ ، ريسك سرمايه گذارى را كاهش داد و به درآمد مطمئن با تسهيلگرى فراوان دست يافت .؟؟
برندهاى موفق دنيا چگونه از مدل درآمدى فرانچايز براى توسعه و گسترش برند خود استفاده مى نمايند ؟
فرانچايزهاى موفق ايرانى چگونه امپراطورى خود را ايجاد نمودند ؟؟
كارگاه آموزشی فرانچايزينگ
برگزارى دومين كارگاه فرانچايزينگ با رويكردى كاملا كاربردى ، توسط آكادمى توسعه طلايى در اصفهان . در اين كارگاه سه روزه كليه اصول و مبانى، مدل در آمدى فرانچايز به صورت كاملا كاربردى در اختيار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت .
مدرسین کارگاه

مهندس رضا شكورى بختيار
مشاور و مدرس فرنچايزينگ ؛
مشاور ارشد هولدينگ آيس پك؛
عضو كميسيون فرنچايز خانه صنعت ، معدن و تجارت ايران ؛

مهندس کیانوش سیاح
مشاور برندينگ ؛
مدرس دوره هاى تخصصى مديريت كسب و كار ؛
مدير آكادمى توسعه طلايى ؛
تیزر معرفی کارگاه فرانچایز
صحبتهای مهندس رضا شکوری بختیار درباره یک فرانچایز موفق
کارگاه آموزشی فرنچایزینگ
تعریف مفاهیم و روش اجرا
ارائه محتواى پيش نياز بصورت ويدئويى و فايل صوتى قبل از حضور در كارگاه.
ارائه محتواى كليدى و كاربردى در زمان برگزارى دوره.
ارائه محتواى پشتيبان همراه با فايل صوتى از كل جلسات كارگاه
دو جلسه مشاوره توسط مدرسين به ثبت نام كنندگان VIP
٣٠٪تخفيف قرارداد مشاوره پروژه فرنچايزينگ
٢٠٪ تخفيف قرارداد اجرای فرنچايزينگ زیر نظر وكيل حقوقى متخصص فرنچايزينگ
پذيرايى ناهار و چهار ميان وعده در روز
محل برگزاری
کارگاه آموزشی فرانچایز
این کارگاه در محل آکادمی توسعه طلایی برگزار میشود.
سرفصل ها
در این کارگاه با معرفی و توضیح موارد مربوط به فرانچایز ، شمارا هرچی بیشتر برای انتخاب یک مدل فرانچایز صحیح راهنمایی خواهیم کرد. موارد زیر ، گوشهای از محتوایی است که در این کارگاه باهم مرور خواهیم کرد
- بيزنس مدل
- انواع مدلهاى درآمدى
- تفكر توسعه گرا
- مبانى و اصول كاربردى ايجاد فرنچايز
- مزيتهاي مدل درآمدى فرنچايز
- ضرورت ايجاد فرانچايز بر بستر برند
- اصول برندينگ و طراحى هويت برند
- روش صحيح انتخاب فرانچايزى( سرمايه گذار)
- فرانچايز از نگاه سرمايه گذار
- روش صحيح اعطاي حق امتياز و تنظيم قرارداد در فرانچايز
- مراقبت ، پشتيبانى ، ماندگارى و توسعه فرانچايز
- سيستم سازى در مدل درآمدى فرانچايز
و بررسى عوامل موفقيت و تجربيات فرانچايزهاى موفق ايران و جهان .
نحوه ثبت نام کارگاه فرنچایزینگ
مبلغ سرمايه گذارى
مبلغ سرمایهکذاری شما در ثبت نام عادى کارگاه فرنچایزینگ تنها ۸۵۰ هزارتومان خواهد بود.ثبت نام VIP کارگاه و استفاده از امکانات اختصاصی نیز تنها با پرداخت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان انجام پذیر است.
جهت ثبت نام ، فرم زیر را با موضوع « فرنچایزینگ» تکمیل و ارسال کنید. و یا نام و شماره تماس خود را همراه با كلمه فرنچايز به شماره 09133186623 پيامك نماييد .