دپارتمان برندسازی

  • خانه
  • دپارتمان برندسازی

امروزه قاعده بازی در اغلب کسب و کارها عوض شده. عواملی مانند سرعت پیشرفت تکنولوژی، تغییر سلایق و رفتار مشتریان و رقابت فشرده در همه عرصه ها باعث شده، کسب و کارها نیازمند اقدامات مضاعف و اهرم های قدرتمندتری نسبت به گذشته باشند.

بنابراین برای جذب مخاطبان و دیده شدن در بین رقبا می بایست فراتر از اقدامات بازاریابی به مجموعه اقداماتی بپردازید، تا با ایجاد تداعیات مثبت در ذهن مخاطبان، جایگاهی ویژه بدست آورده و انتخاب اول آنها باشید.
رفتار مشتریان امروزه تغییر کرده و از میزان وفاداری آنها کاسته شده، دیگر مانند گذشته نمی توان با پیگیری و ارتباط با مشتریان آنها را وفادار نمود .
سهم از بازار و وفادار سازی مشتریان جای خود را به سهم از ذهن مشتری داده و برای گرفتن سهم از ذهن مشتری می بایست اقدامات 360 درجه انجام دهیم .
برند سازی اهرم قدرتمندی است که نه تنها باعث دیده شدن کسب و کار شما می شود ، بلکه با جایگاه سازی مناسب و گرفتن سهم از ذهن مشتری، زمینه رشد و توسعه کسب و کار شما را فراهم می نماید.
پیش از ورود به مبحث برند و برندسازی، لازم است تعریفی ساده از کلمه برند داشته باشیم؛
کلمه برند از کلمه برندرز به معنی داغ گذاری یا نشان گذاری گرفته شده، سالها پیش درکشورهای اسکاندیناوی برای مشخص نمودن مالکیت احشام و دام هایی که پرورش می دادند از داغ یا نشان گذاری استفاده می شد و بعدها این کلمه معادل نام یا نشان تجاری که در ذهن مخاطبان دارای جایگاه ویژه است، بکار برده شد.

یک تعریف ساده در مورد برند؛

برند احساس عمیق، دقیق و دوست داشتنی شخص یا اشخاص نسبت به یک پدیده، محصول، خدمت، مکان یا یک شخص است.
در واقع برند معنایی فراتر از یک لوگو یا نشان تجاری دارد و نمی توان داشتن یک نام تجاری ثبت شده، یا وبسایت را به تنهایی به عنوان معنای برند قرارداد.
برند موجودی ذهنی است که در ذهن مخاطبان خود جان می گیرد و قبل از هرچیز نیاز به طراحی هویت و شخصیت دارد.

نبردگاه برندها و عرصه رقابت آنها در ذهن مخاطبان است، برندها با اقداماتی که انجام می دهند، بدون اینکه مشتریان بدانند، در ذهن آنها با یکدیگر در رقابت هستند.
نبرد کوکاکولا و پپسی، نبرد سامسونگ و اپل یا خیلی نزدیک تر نبرد تپسی و اسنپ را در ذهن مخاطبان در نظر بگیرید.
برندها توسط خالقین خود در ذهن مخاطبین جان می گیرند.
هویت سازی یک برند به معنای طراحی تمام عناصر مستقل و پراکنده آن به صورت یکپارچه می باشد که نشان دهنده هویت و شخصیت آن کسب و کار است.
برندآفرینی دارای فرایندی است که شامل فازهای مختلفی می شود و با طراحی هویت آغاز شده و هرگز پایانی ندارد، در واقع طراحی هویت بخش اولیه از این فرآیند است که خود در چندین گام انجام می گیرد.
طراحی هویت برند در کتابچه برند یا (Brand Book) به صورت یک سند یکپارچه به عنوان قانون و مرام نامه برند آماده و ارائه می شود، توصیه می کنیم این بخش مهم را به افرادی که دارای دانش برندسازی هستند بسپارید تا به درستی و بر مبنای صحیح طراحی شود.
درست است که طراحی هویت برند بخش مهمی در برندسازی محسوب می شود اما مهم تر از آن استقرار و پیاده سازی این هویت در کسب و کار شماست و مرحله مهم تر و سخت تر مراقبت از برند و رشد و توسعه آن است.
اگر رویای بزرگی در سر دارید و فراتر از کسب درآمد و فروش می اندیشید، برندسازی همه رویاهای شما را محقق می سازد.
هم اکنون شروع کنید…
برای گسترش مرزهای فعالیتتان و بجای گذاشتن میراثی ماندگار بایستی نگرش عمیق همراه با صبر و حوصله داشته باشید تا شاهد نتایج بسیار ارزشمند و رشد انفجاری کسب و کارتان باشید.
برند شما ارزشمندترین دارایی نامشهود شماست.

دوره جامع برندسازی شخصی برای مطالعه دوره برندسازی شخصی روی دکمه کلیک کنید