ایده سازی

لزوم استفاده از ایده های جدید در بازاریابی

بازاریابی بخشی جدا نشدنی از هر تجارت است، در بحث بازاریابی باید به این نکته توجه داشت که بازاریابی زمانی موفق است که بر پایه ایده هایی خلاقانه باشد. ایده های خلاقانه می تواند منجر به ترسیم دورنمایی تازه و جدید شده و همچنین در صورت بروز  مشکل قابلیت پیدا کردن راه حل برای مشکلات پیچیده را دارد.

با ارزش ترین دارایی در این بحث تصورات و افکار فرد است، این افکار فرد است که منجر به تولید ایده های خلاقانه از هیچ می شود. هر آنچه که در اطراف خود میبینید روزی تنها ایده ای خلاقانه بوده و سپس موجودیت پیدا کرده، با افکار و تصورات است که فرد ایده می سازد و بر مبنای آن عمل می نماید. پس از خلق ایده و عملی شدن آن تنها در زمان استفاده است که می توان مفید بودن آن را برای استفاده متوجه شد. میتوان متوجه شد که ایده ای خلق شده و کاربردی شده برای زندگی واقعی مناسب است یا نه، میزان استفاده از آن در زندگی روزمره توسط مردم نشان می دهد که مردم د زندگی روزمره خود چه می خواهند.

چگونه می توان به ایده هایی خلاقانه دست یافت؟ یکی از مطمئن ترین روش ها برای خلق ایده های جدید در بازاریابی استفاده از روش طوفان ذهنی است.

شش روش ساده برای خلق ایده های جدید:

 

چگونه می توان ایده های خلاقانه را محقق نمود؟

مرحله اول در تولید افکار خلاقانه تحقیق است، پس تعیین موضوع مورد بحث باید روی موضوع مورد بحث تحقیق شود.
نتیجه حاصل از تحقیق در دو دسته کاملاً متفاوت قرار می گیرد، نتیجه ممکن است خیالی و واهی بوده یا سر منشائی برای چشم اندازها و ایده های خلاقانه باشد. در نهایت بایستی در مورد ایده ها و چشم اندازها به تفکر پرداخت و آنها را ساخته و پرداخته کرد. مرحله بعدی پس از تفکر طوفان مغزی است.
در این مرحله که ممکن است به صورت گروهی یا فردی انجام شود تمامی افکار و ایده ها در مورد موضوع مورد بحث مطرح شده و در صورت لزوم یادداشت می گردند، لازم به تذکر است که برخی از این ایده ها و نظرات ممکن است غیر منطقی یا مسخره به نظر برسند. اما در مرحله طوفان مغزی بایستی تمامی نظرات هرچند غیرمنطقی مطرح شوند، پس از این مرحله نظرات را غربال کرده و موارد مثبت را از بین مجموعه ایده ها جدا میکنیم. در پایان ایده به مرحله طراحی رسیده و محقق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *