فلسفه وجودی برند
اصلی ترین فلسفه وجودی و شکل گیری برند از ابتدا ایجاد تمایز بوده
ابتدا سازمانها متوجه شدند برای شناخته شدن از سوی مشتریان و تبدیل شدن به انتخاب آنها، می بایست در نوع و نحوه ارائه محصول و خدمات شان تفاوت ایجاد کنند.اما خیلی زود به این نتیجه رسیدند؛ داشتن تفاوت ، رنگ ، نشان یا بسته بندی خاص به اندازه کافی موجب دیده شدن و مورد انتخاب قرار گرفتن نشده و برای این امر می بایست دلیلی برای ترجیح مشتریان ایجاد کنند، مزیتی که موجب شود به جای انتخاب رقبا ، مشتریان، محصول و خدمت آنها را انتخاب نمایند.
بنابراین ایجاد مزیت رقابتی یا وجه تمایز در دستور کار سازمانهای پیشرو قرار گرفت.ایجاد مزیت رقابتی در مرحله نخست بر روی شکل، فرم، نوع محصولات و کیفیت آنها طراحی و اعمال می شد، اما به مرور تبدیل به خلق ارزشی نوآورانه در جهت منفعت مخاطبان گردید، چیزی فراتر از خدمت و محصول و فراتر از ذهن مشتریان .
اینجا دقیقاً نقطه ای بود که جایگاه سازی در ذهن مخاطبان درجه اهمیت بالایی پیدا کرد
یکی بِرند بود ، یکی نبود
قرار گرفتن در قله و انتخاب اول بودن آرزو و رویای هر صاحب کار و کسب یا سازمان است .اما تحقق این امر نیازمند نگرش ارزش گرا ، آگاهی و اقدامات عملی همراه با تلاش زیاد و مستمر است .درست است که عرصه رقابت در کار و کسب های کشورمان ایران تنگاتنگ است، اما خبر خوب اینکه با داشتن نگرشی ارزش گرا و انجام اقدامات عملی متناسب با آن شما به سرعت میان همه همتایان و در حوزه فعالیت خود می درخشید و با جایگاه سازی در ذهن مشتریان ، انتخاب اول ایشان خواهید بود.بنابراین برند بودن یا نبودن، حاصل یک نگرش و انجام اقدامات صحیح و مؤثری است که در ذهن مخاطبان تداعیات مثبت ایجاد کرده و موجب می شود تا همیشه در یادها بمانیدو انتخاب مشتریان خود باشید.
قرار گرفتن در قله و انتخاب اول بودن آرزو و رویای هر صاحب کار و کسب یا سازمان است .اما تحقق این امر نیازمند نگرش ارزش گرا ، آگاهی و اقدامات عملی همراه با تلاش زیاد و مستمر است .درست است که عرصه رقابت در کار و کسب های کشورمان ایران تنگاتنگ است، اما خبر خوب اینکه با داشتن نگرشی ارزش گرا و انجام اقدامات عملی متناسب با آن شما به سرعت میان همه همتایان و در حوزه فعالیت خود می درخشید و با جایگاه سازی در ذهن مشتریان ، انتخاب اول ایشان خواهید بود.بنابراین برند بودن یا نبودن، حاصل یک نگرش و انجام اقدامات صحیح و مؤثری است که در ذهن مخاطبان تداعیات مثبت ایجاد کرده و موجب می شود تا همیشه در یادها بمانیدو انتخاب مشتریان خود باشید.
برند سازی 360
تداعیات مثبت در اثر انجام اقدامات همهجانبه و ۳۶۰ درجه در ذهن مخاطبان شکلمی گیرد.اقداماتی مانند: بروز یک هویتاصیل و یکپارچه، عمل به قول و وعده برند،ارائه خدمات و محصولات باکیفیت ونوآورانه، پاسخگویی و ارائه سرویس، قبل، در حین و بعد از فروش، ارتباط صمیمانه و مداوم با مشتریان ، طراحی تجربه مطلوب، کمپین های تبلیغاتی اثر بخش، انجام مسئولیت اجتماعی توسط برند و ……
بخش مهمی از این اقدامات بر ناخوداگاه مشتریان اثر می گذارد و با استفاده از روش INCEPTION یا تلقین انجام می شود .در لایه های عمیق تر، برندها از طریق گره زدن هویت خود به ناخوداگاه مخاطبان، باعث می شوند آنها برای بروز هویت درونی خویش محصولات آن برند را انتخاب کنند و آن را عاملی برای نشان دادن هویت و سبک زندگی خود بدانند.
نبردگاه برند ها
برای ایجاد ارزش ذهنی و تبدیل شدن به یک هویت دوست داشتنی، شما به ایجاد جایگاه در ذهن مخاطبان نیاز دارید.بنابراین اولین مرحله در فرایند برندسازی ایجاد تداعیات مثبت است.نبردگاه برندها در ذهن مشتریان است، در ذهن آنهاست که سامسونگ و اپل در حال نبرد برای جایگاه سازی هستند، بدون انکه شما متوجه باشید برند ورزشی نایکی و آدیداس در ذهن شما در حال رقابت هستند و کوکاکولا و پپسی در تلاش برای گرفتن سهم از ذهن شما
برند بازتاب روابط سازمانی و انسانی میان کسب و کار با مخاطبین، مشتریان و مراجعین است
بخش اعظم حس مطلوبی که به مشتری می دهید با طراحی تجربه مطلوب برای او امکان پذیر است،اینکه کیفیت دریافت شده در اثر استفاده از محصول و خدمت ما در آنها چه حس و تجربه ای ایجاد نموده است.یکی از موفق ترین کمپانی ها در ایجاد طراحی تجربه مطلوب برای مشتری، کمپانی بنز است .بطوریکه همه ما ایرانی ها از نام برند بنز برای تاکید بر کیفیت، ماندگاری، پرستیژ و ارزش هر محصولی استفاده میکنیم و اصطلاحاً هرگاه قصد داریم تا محصول یا چیزی را عالی و درجه یک جلوه دهیم می گوییم مثل بنزِ.
برند سازی 360
تداعیات مثبت در اثر انجام اقدامات همهجانبه و ۳۶۰ درجه در ذهن مخاطبان شکلمی گیرد.اقداماتی مانند: بروز یک هویتاصیل و یکپارچه، عمل به قول و وعده برند،ارائه خدمات و محصولات باکیفیت ونوآورانه، پاسخگویی و ارائه سرویس، قبل، در حین و بعد از فروش، ارتباط صمیمانه و مداوم با مشتریان ، طراحی تجربه مطلوب، کمپین های تبلیغاتی اثر بخش، انجام مسئولیت اجتماعی توسط برند و ……
بخش مهمی از این اقدامات بر ناخوداگاه مشتریان اثر می گذارد و با استفاده از روش INCEPTION یا تلقین انجام می شود .در لایه های عمیق تر، برندها از طریق گره زدن هویت خود به ناخوداگاه مخاطبان، باعث می شوند آنها برای بروز هویت درونی خویش محصولات آن برند را انتخاب کنند و آن را عاملی برای نشان دادن هویت و سبک زندگی خود بدانند.
نبردگاه برند ها
برای ایجاد ارزش ذهنی و تبدیل شدن به یک هویت دوست داشتنی، شما به ایجاد جایگاه در ذهن مخاطبان نیاز دارید.بنابراین اولین مرحله در فرایند برندسازی ایجاد تداعیات مثبت است.
نبردگاه برندها در ذهن مشتریان است، در ذهن آنهاست که سامسونگ و اپل در حال نبرد برای جایگاه سازی هستند، بدون انکه شما متوجه باشید برند ورزشی نایکی و آدیداس در ذهن شما در حال رقابت هستند و کوکاکولا و پپسی در تلاش برای گرفتن سهم از ذهن شما
برند بازتاب روابط سازمانی و انسانی میان کسب و کار با مخاطبین، مشتریان و مراجعین است
بخش اعظم حس مطلوبی که به مشتری می دهید با طراحی تجربه مطلوب برای او امکان پذیر است،اینکه کیفیت دریافت شده در اثر استفاده از محصول و خدمت ما در آنها چه حس و تجربه ای ایجاد نموده است.
یکی از موفق ترین کمپانی ها در ایجاد طراحی تجربه مطلوب برای مشتری، کمپانی بنز است .بطوریکه همه ما ایرانی ها از نام برند بنز برای تاکید بر کیفیت، ماندگاری، پرستیژ و ارزش هر محصولی استفاده میکنیم و اصطلاحاً هرگاه قصد داریم تا محصول یا چیزی را عالی و درجه یک جلوه دهیم می گوییم مثل بنزِ.
در این کمپین تبلیغاتی کمپانی پپسی تصمیم گرفت تا در مراکز خرید و سایر مکانهای عمومی سراسر کشور آمریکا محصولات خود را با محصولات کوکاکولا، بدون هیچ گونه نشانی از بسته بندی مشخص از آنها، نوشیدنی ها را به رقابت بگذارد، ، در هر مکان نماینده پپسی این تست چشایی را روی یک میز با دو فنجان سفید انجام می داد: یکی حاوی پپسی و دیگری حاوی کوکاکولا.از افراد مورد آزمایش خواسته می شد که هر دو نوشیدنی را بچشند و سپس نوشیدنی را که دارای طعم بهتر بوده وآن را ترجیح می دهند انتخاب کنند.چالش پپسی در بیشتر تبلیغات تلویزیونی پپسی به نمایش درآمده است.همانطور که انتظار میرفت بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان پپسی را به عنوان طعم مورد علاقه خود انتخاب کردند اما برای دور دوم که حق انتخاب با اطلاع از برند را داشتند بیش از ۶۷ درصد کوکاکولا را انتخاب کردند.
شما در نقطه آغاز یک راه بی پایان قراردارید، فرایند موفقیت شما آغاز شده و شما همواره می بایست از حرکت خود در مسیر درست مطمئن شوید . پایش و ارزیابی همواره شما را به روز نگه داشته و از تکرار خطا و اشتباهاتتان جلوگیری می کند.
عده ای زیادی از افراد علی رغم آگاهی از روش هدف گذاری به اهداف خود دست پیدا نمی کنندو نه تنها دچار از دست رفت زمان و منابع خود می شوند بلکه به دلیل سرخوردگی هرگز به دنبال هدف گذاری نمی روند و باری به هر جهت فعالیت خود را ادامه می دهند.
هدف گذاری دارای تکنیک های بسیار دقیق و مهمی است که آگاهی از آنها شما را به سرعت به سمت خواسته هایتان حرکت میدهد.
پولاریس نامی برگرفته از نام ستاره قطبی است که به عنوان یکی از درخشانترین ستاره های آسمان،همواره طی هزاران سال راهنمای مسافران و دریانوردان و ... بوده است.
سمینار پولاریس راهنمای درخشانیست برای افزایش ظرفیتهای درونی، عبور از موانع، و آغازی برای حرکت در جهت صحیح و قرار گرفتن درجایگاه شماره یک . ما برای ارتقاء جایگاه و بهبود کیفیت زندگی شما، مسیر روشن و هموار برندسازی شخصی را پیشنهاد می کنیم که توسط افراد موفق زیادی آزموده شده و دستاوردهای ارزشمندی برایشان به ارمغان آورده است .
برند سازی
این روزها برندسازی به بخشی جدانشدنی از کسب و کارهای قدرتمند تبدیل شده است، بطوریکه موفقیت در ارائه محصولات بدون داشتن مزیت رقابتی و استراتژی برندسازی دور از ذهن بنظر می رسد.
برندسازی فراتر از ارائه محصول با کیفیت است برند در واقع یک سبک زندگیست، یک حس و حال خوب ، یک معیار برای اینکه اورا انتخاب کنید و نه رقیب و هم ترازش را برند بازتاب روابط سازمانی و انسانی میان کار و کسب با مخاطبین، مشتریان و مراجعین است
دیدگاه مشتریان نسبت به خدمات و محصولات برند بسیار تعیین کننده است ،همه چیز به دیدگاه و نظر مشتریان بستگی دارد، برندها برای تسلط بر دیدگاه مخاطبان، دست به اقداماتی می زنند تا تصویر و جایگاهی که مایلند در ذهن آنها بسازند و تبدیل به یک هویت دوست داشتنی گردند .
بخش اعظم حس مطلوبی که به مشتری می دهید با طراحی تجربه مطلوب برای او امکان پذیر است، اینکه کیفیت دریافت شده در اثر استفاده از محصول و خدمت ما در آنها چه حس و تجربه ای ایجاد نموده است. یکی از موفق ترین کمپانی ها در ایجاد طراحی تجربه مطلوب برای مشتری، کمپانی بنز است . بطوریکه همه ما ایرانی ها از نام برند بنز برای تاکید بر کیفیت، ماندگاری، پرستیژ و ارزش هر محصولی استفاده میکنیم و اصطلاحاً هرگاه قصد داریم تا محصول یا چیزی را عالی و درجه یک جلوه دهیم می گوییم مثل بنزِ.
در سال ۲۰۱۴ کوکاکولا با انتشار چندین تیزر تبلیغاتی به استقبال کریسمس رفته بود و سعی کرد به مخاطبان خود یاداوری کند با شرکت در کمپین “کسی را خوشحال کن”، با کارهای کوچک خود شادی و خوشحالی را به دیگران منتقل کنند.این کمپین میگوید زمان، توجه، عشق و خندۀ خود را با خانواده، دوستان و حتی غریبهها به اشتراک بگذارید. کوکاکولا مسئولیت اجتماعی سازمان CSR )) خود را چیزی فراتر از فعالیتهای روزمره تعیین کرده است و آن هم چیزی نیست جز انتشار شادی در میان مردم.
محصولات کمپانی پوشاک و اکسسوری نایکی را در ذهن تداعی کنید ، به غیر از کیفیت و حرفه ای بودن محصولات ، استفاده از آنها قهرمان درون شما را بیدار می کند و حس قهرمان بودن به شما می دهد .سالهاست که کمپانی نایکی در کمپینهای تبلیغاتی خود از قهرمانان ورزشی استفاده می کند و حتی در تولید محصولات جدید خود نام و لوگو شخصی آنها را بر روی محصولات درج می کند، محصولاتی مانند کالکشن مایکل جردن( کفشهای ایر جردن) ، محصولات کوبی برایانت و …. کوکاکولا به عنوان یکی از برندهای برتر جهان،اکثر اقدامات خود را بر روی ایجاد حس شادی متمرکز نموده و با شعار خود یعنی open happiness ، سعی کرده است پیامآور شادی و سرخوشی باشد، حتی کمپین های تبلیغاتی خود را بر ایجاد حس خوشحالی و گذراندن اوقات خوش برای مخاطبانش قرار داده است .
چه چیزی برند کوکاکولا را منحصر به فرد کرده است؟
جالب است که بدانید، در کمپین تعطیلات در راه است کاروان شادی کوکاکولا شامل پنج کامیون که هر یک با ۳۰ هزار چراغ قرمز و سفید تزئین شده بود، به ۲۰۰ شهر سفر کرد تا پیامآور شادی در میان مردم باشند. کوکاکولا قصد داشت با اجرای این کمپین، این پیام را القا کند که نوشیدن نوشابه های این کمپانی، حتی در فصل سرد زمستان نیز روشنی بخش منازل ما خواهد بود.اما ایا برندسازی با ایجاد این تداعیات و کمکی که به پیشرفت کسب و کار ها میکند، فقط به فروش و ارائه خدمات خلاصه میشود؟ هرساله حدود ۳ میلیون نفر برای گرفتن پوزیشن شغلی برای کار در کمپانی گوگل ثبت نام میکنند اما فقط حدود ۲۰هزار نفر استخدام میشوند، این آمار به وضوح نشان دهنده تاثیر نام و قدرت برند این کمپانی است
چه چیزی برند کوکاکولا را منحصر به فرد کرده است؟
جالب است که بدانید، در کمپین تعطیلات در راه است کاروان شادی کوکاکولا شامل پنج کامیون که هر یک با ۳۰ هزار چراغ قرمز و سفید تزئین شده بود، به ۲۰۰ شهر سفر کرد تا پیامآور شادی در میان مردم باشند. کوکاکولا قصد داشت با اجرای این کمپین، این پیام را القا کند که نوشیدن نوشابه های این کمپانی، حتی در فصل سرد زمستان نیز روشنی بخش منازل ما خواهد بود.اما ایا برندسازی با ایجاد این تداعیات و کمکی که به پیشرفت کسب و کار ها میکند، فقط به فروش و ارائه خدمات خلاصه میشود؟ هرساله حدود ۳ میلیون نفر برای گرفتن پوزیشن شغلی برای کار در کمپانی گوگل ثبت نام میکنند اما فقط حدود ۲۰هزار نفر استخدام میشوند، این آمار به وضوح نشان دهنده تاثیر نام و قدرت برند این کمپانی است
مؤسسه توسعه طلایی ، خلق ارزش ، تمایز ، توسعه طلایی
مؤسسه توسعه طلایی ، خلق ارزش ، تمایز ، توسعه طلایی
آیا این مطلب برایتان مفید بود؟
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
دیدگاهتان را بنویسید