logo-brandlogo-brandlogo-brandlogo-brand
  • صفحه اصلی
  • خدمات
    • مشاوره و بیزنس کوچینگ
    • برندسازی تجاری
    • فرنچایزینگ
    • دیجیتال برندینگ
  • آموزش
    • دوره توسعه طلایی کسب و کار
    • دوره برندسازی شخصی
    • دوره برندسازی تجاری (MBA BRANDING)
    • دوره فرنچایزینگ و سیستم سازی
    • دوره هدف گذاری
    • دوره طراحی بیزینس مدل
    • دوره سیستم سازی
  • توسعه من
    • مقالات
    • کتاب صوتی
    • کانال ویدیویی
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • ورود و عضویت
0

تومان 0

✕

برندسازی شخصی۱

  • صفحه نخست
  • مقالات
  • مقالات
  • برندسازی شخصی۱
هدف گذاری
کارگاه هدف گذاری
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰
بله یا خیر – راهنمای تصمیم گیری بهتر
مهر ۷, ۱۴۰۰
منتشر شده توسط مدیر سایت در شهریور ۳۱, ۱۴۰۰
موضوعات
  • مقالات
برچسب ها

برندسازی شخصی

بارها برایتان پیش آمده است که بعد از یک روز کاری سخت، در حالی که روی تخت دراز کشیده‌اید و به سقف خیره شده‌اید با خودتان فکر می‌کنید که چرا با اینکه تخصص و تجربه‌ی زیادی دارم اما به اندازه کافی دیده نشده‌ام و نتوانستم جایگاه ویژه‌ای به دست بیاورم؟
یا چرا با این همه تبلیغی که می‌کنم و تخفیفی که می‌دهم، نه تنها جذب مشتریان جدید برایم سخت شده بلکه وفادارسازی مشتریان قبلی هم دیگر امکان‌پذیر نیست؟

برای اینکه پاسخِ پرسش‌های خود را پیدا کنید با ما همراه باشید تا با سفر در مقاله‌ی زیر متوجه شوید “برندسازی شخصی” چیست و چگونه می‌توان آن را آغاز کرد.

مراحل سفر:

آمادگی برای سفر: کشف هویت درونی

فرض کنید در سال ۲۰۲۲ هستید و لیونل مسی تصمیم می‌گیرد از فوتبال خداحافظی کند و شما آنقدر فرد خوش شانسی هستید که برای بازی خداحافظی او در ورزشگاه پارک دِ پرنس پاریس حضور دارید.

لیونل مسی بعد از پایان بازی به سمت تماشاگران می‌آید و شما نگاه خیره‌ی او را به سمت خودتان احساس می‌کنید. حال از درون در حال منفجر شدن هستید. او آخرین لباسی که با آن بازی کرده است را درمی‌آورد، روی آن را امضا می‌کند و به سمت جمعیّت پرتابش می‌کند و کسی که پیراهن مسی را در هوا می‌گیرد کسی نیست جز شما!

آن لحظه چه احساسی دارید؟ اگر بخواهید آن پیراهن را بفروشید، چه قیمتی روی آن می‌گذارید؟ آن چه چیزی است که در یک لحظه باعث ثروتمند شدن شما شده است؟!آن چیزی که به یک پیراهن نهایتاً صد دلاری ارزش میلیون دلاری می‌دهد برند شخصی لیونل مسی است.

البته شاید شما در دنیای واقعی به این اندازه خوش شانس نباشید و لیونل مسی هم حالاحالاها قصد خداحافظی نداشته باشد ولی نگران نباشید، راهی وجود دارد که بتوانید تا همان سال ۲۰۲۲ به همان ثروت دست پیدا کنید و این ثروت جایی نیست جز در درون شما!

 برند شخصی ارزشمندترین دارایی نامشهود شماست

طبق مطالعات پژوهشگران آینده شناسی، در فاصله کمتر از سه سال از امروز، بزرگترین سرمایه هر فردی، تنها و تنها نام و نشان خود اوست که در بیان تخصصی امروزه به آن برند شخصی می‌گویند. این برند شخصیت یکتای فرد را یدک می‌کشد و هویّت یکپارچه‌ی درونی و بیرونی وی را شکل می‌دهد و راهی است برای دستیابی به احساس رضایت درونی که آینده‌ی همه کسب و کارها به آن بستگی دارد.
آشنایی با برندسازی شخصی

پیش از آنکه با برندسازی شخصی آشنا شویم لازم است خود واژه‌ی برند را بشناسیم و برای شناخت ماهیّت آن به سراغ ریشه‌ی آن برویم.

کلمه‌ی brand از واژه‌ی brander به معنای داغ ‌گذاشتن گرفته شده است که داستان آن به سرزمین‌های اسکاندیناوی و دامداران وایکینگ برمی‌گردد. شاید برایتان سؤال شده باشد که علت این نام‌گذاری چیست؟! پیشنهاد می‌کنم برای شنیدن داستان آن وارد صفحه‌ی برند شوید.

برند یک موجود زنده است که در ذهن مخاطبان جان گرفته است و اگر بخواهیم آن را به زبان خودمانی و ساده‌تری بیان کنیم طبق تعریف آقای مارتین نیو مایر برند احساس عمیق، دقیق، دوست داشتنی و درونی اشخاص درباره یک محصول، خدمت، موقعیت، شرکت و یا حتی فرد است. زمانی که از برند شدن یک فرد صحبت می‌کنیم در واقع وارد مبحث برندسازی شخصی شده‌ایم.

شخص با نوع اندیشه، گفتار، رفتار و عملکردش شخصیت یا پرسونالیتی (personality) خود را معرّفی می‌کند و به این ترتیب برند شخصی خود را می‌سازد.

امروزه عصر «چه چیزی» سپری شده است و ما در عصر «چه کسی» زندگی می‌کنیم و به همین خاطر است که رواج واژه‌ی برندسازی شخصی در سال‌های اخیر حیرت آور بوده است و این کلمه خودش را به عنوان یک ضرورت در زندگی افراد مطرح نموده است.

آقای جف بزوس خالق برند آمازون می‌گوید: «برند شما آن چیزی است که مردم هنگامی که شما در اتاق حضور ندارید، راجع به شما می‌گویند.»

«شاید این تصور برایتان ایجاد شده باشد که برندسازی شخصی مخصوص افراد معروف و سلبریتی‌هاست اما باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید!»

همه ما در هر جایگاه، موقعیت، سن و شرایطی که باشیم دارای یک برند شخصی بودیم، هستیم و خواهیم بود. برند شخصی همان هویّت ماست که از بدو تولّد تا زمان مرگ و حتی اگر خوش اقبال باشیم تا بعد از آن نیز با ما خواهد بود.

ساخت برند شخصى کار مشترکى مابین خالق هستی و هر انسانیست و این فرآیند از بدو سالهاى عمر شروع می‌شود و می‌تواند تا بی‌نهایت ادامه پیدا کند.

برند شخصى شما از بدو شروع روابط اجتماعیتان تا به امروز در حال شکل گرفتن است و بر گوشه گوشه زندگى شما اثرگذار است و چنانچه با آگاهى و مطلوبیت بر روى آن کار کنید، مانند ابزار تیز و برنده‌اى است که نه تنها جایگاه اجتماعیتان را ارتقا می‌بخشد، بلکه موجب بهبود رتبه شغلى و افزایش درآمد شما نیز خواهد شد.

آیا برندسازی شخصی مخصوص افراد معروف و سلبریتی هاست ؟

اگر تصور شما اینست که در برخى سطوح اجتماعى و شغلى نیازى به برندسازى شخصى نیست، و آن را مخصوص افراد معروف، یا شخصیتهای برجسته می دانید و یا اساسا به این موضوع فکر نکرده اید، باید گفت؛ هر فرد دارای هویت و ماهیتی درونی است، در واقع برند شخصى شما از بدو تولد در حال شکل گرفتن است.

هدف از برندسازی شخصی چیست؟

هدف از برندسازی شخصی و توسعه‌ی فردی این است که در قلب و ذهن افرادی که به تخصص ما نیاز دارند جایگاهی ویژه یافته، ماندگار شویم و از برآیند نیک آن برای تبدیل دنیا به جایی بهتر برای زندگی استفاده کنیم.

ارزش‌ها و علایق شما، اینکه چه کسی هستید، چه استعدادهایی دارید و برای دیگران چه ارزشی خلق می‌کنید، همگی نشان دهنده برند شخصی شما می‌باشند.

ارمغان‌های دوازده‌گانه‌ی برندسازی شخصی

  • رشد فردی و احساس رضایت درونی
  • دست‌یابی به جایگاه شماره یک
  • افزایش ارزش ذهنی
  • فراهم آوری ائتلاف و اتّحاد استراتژیک
  • نفوذ و تأثیرگذاری بر جامعه مخاطب
  • تفکر مستقل و پویا (آزاداندیشی)
  • ایجاد هم افزایی در برندینگ تجاری
  • جذب کارمندان عالی و سرمایه گذاران
  • در یادها ماندن و انتخاب اول بودن
  • توجه رسانه‌ها، شهرت و اثر هاله‌ای
  • توسعه شغلی
  • برتری در رقابت و رهبریت

آیا تا به حال از خود سؤال کرده‌اید، مردم چه تصویری از شما در ذهن دارند؟

آقای پیتر دراکر در خاطره ای از معلم دوران کودکی خود پرسشی را نقل می نماید:
درآینده، به خاطر چه چیزی مردم از شما یاد خواهند کرد؟

?What thing people remember about you in future

چرا برندسازی شخصی؟

برندسازی شخصی ابزار تیز و بُرنده‌ایست که به شما کمک می‌کند تا فرآیند رشد و پیشرفت شخصی خود را آغاز کرده، سطح کیفیت زندگی خود را در همه ابعاد بالا برده و به رؤیاها و آرزوهایتان دست پیدا کنید.

استفاده از ظرفیت‌های برندسازی شخصی به عنوان یک اهرم، کمک می‌کند تا نسخه بهتری از خود را کشف کنید و آن را پرورش و نشان دهید که این موجب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما می‌شود و از این طریق جایگاه بهتری در ذهن مخاطبان خود خواهید داشت.

برندسازی شخصی ابزار تشدید شده شماست، برای تأثیرگذاری و جلب مخاطب

دوره برندسازی شخصی

شما با برندسازی شخصی لایه های پنهان وجودتان را شناسایی می کنید و می توانید با کشف توانمندی هایتان در حوزه مورد علاقه خود بدرخشید.

برندسازی شخصی با رویکردی شناختی و درونی شامل تصریح ارزش‌ها، شناخت نقاط ضعف و قوت، شناخت استعدادها و ویژگی‌های فردی و علائق با خودشناسی آغاز می شود و با ایجاد نگرش منطبق بر ارزش‌ها، تدوین چشم‌اندازی که برای آینده مطلوب خود تعریف کرده‌اید،

کسب مهارت، تخصص و مدیریت شهرتتان گامهای نخستین آن برداشته می شود.

عزیمت به سفر: برنامه ریزی  و اولویت بندی

تاریخچه
جالب است بدانید که اولین بار آقای تام پیترز در مقاله‌ای تحت نام the brand called you (برندی به نام تو) که در سال ۱۹۹۷ در مجله و وبسایت فست کمپانی منتشر شد به کلمه برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ (personal branding) اشاره نمود.

آقای تام پیترز در مقاله‌ی خود به این نکته اشاره داشتند که افراد نیز همانند کسب و کارها، سازمان‌ها و محصولات نیازمند به انجام اقداماتی در جهت برندسازی، دیده شدن و قرار گرفتن در جایگاه‌های بالاتر هستند و خبر خوب این است که برندسازی شخصی فرصتی را برای خلق تمایز و برجسته شدن، برای همه‌ی ما ایجاد می‌کند.

به عقیده آقای تام پیترز همه‌ی انسان‌ها در هر سطحی دارای برند هستند. برخی افراد تلاشی برای ارتقاء برند شخصی خود نمی‌کنند و امید دارند تا معجزه‌ای رخ دهد. حتی برخی از افراد با استعداد لزومأ داری برند شخصی قوی نیستند و برخی نیز به برند ضعیف خود بر حسب عادت و وابستگی چسبیده‌اند.

باید گفت موفّقیت جز با تلاش و لذّت بردن از ثانیه‌ها، دقایق، ساعات، روزها، ماه‌ها و سال‌های سختی حاصل نمی‌شود. در اینجا توجّه شما را به این ویدیوی پنج دقیقه‌ای از آقای جف بزوس جلب می‌کنم که با آن می‌توانید مسیر پنجاه سال آینده‌ی زندگی خود را انتخاب کنید:

بنابراین هر یک از ما دارای مسئولیتی به نام مدیریت برخود هستیم. ما با هر نوع شغل، تحصیلات یا جایگاه اجتماعی مدیر برند شخصی خودمان هستیم.

دوره برندسازی شخصی

همه‌ی افراد قابلیت‌های فردی و شایستگی‌های منحصر به فردی دارند که با شناخت، پرورش و بروز آن‌ها می‌توانند در بهترین سطح قرار بگیرند.

تام پیترز قویاً متذکر می‌شود که شما مسئول برند خود هستید و هیچ راهی برای موفقیت و ایجاد نامی متمایز، مطلوب و محترم وجود ندارد، جز اینکه از همین امروز (و نه شنبه‌ای که هیچ‌گاه نخواهد آمد!) شروع کنید و مدیریت برند شخصی خود را در دست بگیرید.

طراحی منحصر به فرد برند شخصی

یکی از عواملی که منجر به شکست افراد در زندگی و کسب و کارشان می شود: نبود اطلاعات، دانش و مهارت است که اغلب به مدیریت نادرست، تصمیم‌گیری‌های اشتباه و در نهایت به ناتوانی در حفظ و پایداری زندگی و کسب و کارشان منجر می‌شود.

طراحی منحصر به فرد برند شخصی نقطه‌ی گریز از اینگونه شکست‌هاست و باعث پیش‌گیری از بروز مشکلات احتمالی و همچنین بالا بردن توان فرد برای مقابله با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. طراحی منحصر به فرد برند شخصی نتایجی از این قبیل دارد:

  • کشف هویت درونی و شناخت خود
  • طراحی نقشه راه (بر مبنای هویت و جایگاه برند شخصی)
  • وجه تمایز و دیده شدن
  • طراحی هویت بصری، تصویر برند شخصی
  • طراحی هویت کلامی (ادبیات کلامی و معرفی تخصصی)
  • طراحی هویت رفتاری (اِلمان‌های رفتاری برند شخصی)
  • طراحی مدل ارتباطاتی برند شخصی
  • مدیریت شهرت

برخی از افراد تنها به دنبال میانبر و استفاده از ایده‌های افراد دیگر در بازار هستند و به سمت کارهای امتحان پس داده‌ای کشیده می‌شوند که دیگران در آن به موفقیت رسیده‌اند. غافل از آن که شاید آن راه برای آن‌ها مناسب نباشد و به همین خاطر علی رغم تلاش‌های زیاد به موفقیت چندانی نمی‌رسند.

واقعیت این است که شرایط، قابلیت‌های فردی و استعداد افراد با یکدیگر متفاوت است.

هر فرد دارای دایره شایستگی است و می‌تواند در آن حوزه در بهترین سطح خود قرار بگیرد.

آقای برایان تریسی با تمرکز برحوزه علاقه و استعداد خود و قرار گرفتن در دایره شایستگی‌اش توانست از مشاغل سطح پایین و پر زحمت مثل کارگری مزرعه، کارگری کشتی یا دست فروشی، خود را به بالاترین رتبه در حوزه نویسندگی، آموزش و مشاوره ارتقاء دهد.

دوره برندسازی شخصی

برندسازی شخصی ابزاری برای شناخت دایره شایستگی و تمرکز بر آن است.

در گذشته علوم به صورت عمومی بودند ولی امروزه علوم روز به روز شاخه شاخه و تخصصی‌تر می‌شوند و به همین خاطر لازم است که افراد تلاش کنند تا از کارشناس‌های عمومی به سمت متخصص شدن حرکت کنند تا بتوانند در کسب و کار خود رونق ایجاد کنند اما کسب مهارت و افزایش توانمندی به تنهایی برای پیشبرد اهداف کافی نیست

چرا که زیاد شدن افراد متخصص و با استعداد در حوزه‌های کاری مختلف باعث ایجاد نارضایتی از درآمد و جایگاه و همچنین دیده نشدن می‌شود. امروزه مهم نیست شما چه مهارتی دارید، بلکه مهم این است که مهارت خود را به درستی به دیگران معرفی و ارائه کنید.

مهارت در معرفی توانمندی خود به دیگران و گسترش ارتباطات، بخش مهمی از اقدامات لازم برای جایگاه سازی و مدیریت شهرت شماست تا بتوانید خود را به عنوان یک مرجع متخصص معرفی کرده و در نهایت با گذراندن مراحل سفر قهرمانی در عرصه‌ی کاری خود شماره‌ی یک باشید.

«چندان مهم نیست چه مهارتی داریم، مهم این است که بتوانیم مهارت خود را به دیگران به درستی معرفی و ارائه کنیم»

دو نقاش زبردست و نامی یعنی آقای ونسان ونگوگ و آقای پابلو پیکاسو را به یاد بیاورید. آثار این استادان مسلّم نقاش از گران‌ترین آثار هنری جهان است. اما جالب است بدانید آقای ونسون ونگوگ در فقر مطلق از دنیا رفت و در طول عمر خود تنها توانست یکی از آثارش را به مبلغ ناچیزی بفروشد.
اما در مقابل آقای پابلو پیکاسو نه تنها دیگران را برای پذیرفتن سبک هنری خود متقاعد نمود بلکه آثار خود را در زمان حیات به قیمت‌هایی گزاف به فروش رسانید.

آمار منتشر شده توسط وبسایت‌های معتبر مانند webershandwick  و SEO نشـان می‌دهد تعداد کارشنـاسان و افراد متخصص نیز در هر حوزه بیش از حد معمول زیاد شده و به همین دلیل دیده شدن در بین رقبا و شنیـده شـدن صدایمـان در میـان هیـاهوی تبلیـغاتی امروز، نیازمند انجام اقدامات مضاعف و مؤثرتری است.

گام مهم در بـرندسازی شخصی کشـف هویت درونی و خودشناسی اسـت. شناخت ارزش‌ها، عـلایق، استـعدادها و هدف‌گذاری در راستـای آن کمک می‌کند مسیر شخصی خود را پیدا کنید و با سرعت بیشتری به جایگاه شایسته و مطلوب خود دست پیدا کنید.

هویّت افراد داستان منحصر به فرد آن‌ها را می‌سازد، داستان ها، باورهای به خصوص را می‌سازند و باورها دنیای قهرمانانه‌ی ویژه‌ی شما را!

نمایشنامه نویس ایتالیایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، لوئیجی پیراندلو می‌گوید واقعیّت چیزی جز آن چه که آن را نشان می‌دهیم نیست، بنابراین مهم است که شما چطور داستان خود را برای دیگران بازگو می‌کنید و چگونه تصویری از خود در ذهن آن‌ها می‌سازید.

برند شما داستان واقعی شماست. در دل داستان ها، هویت و مفهومی قرار دارد که می‌‎تواند بر ذهن و ناخودآگاه افراد دیگر اثر بگذارد. هر کدام از ما داستان مخصوص به خودمان را داریم و چیزی که ما انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند، داستان‌هایمان است. شاید ما نتوانیم پا در کفش یکدیگر بکنیم و راه برویم اما با شنیدن داستان‌ آدم‌ها می‌شود به سایز کفش‌هایشان نیز پِی برد!»

برند شخصی ارزشمندترین دارایی نامشهود شماست

بارها و بارها این سوال را از خودتان بپرسید که چه کسی باید برند من را بسازد؟ و بارها و بارها به آن جواب بدهید که من!

همه ما در ابعاد گوناگون شخصیتی، شکل و فرم، میزان شهرت، محبوبیت، ویژگیهای فردی و هویت درونیمان با هم تفاوت داریم!

 

هر یک از ما منحصر بفردیم، و شخصیتی یکتا با استعداد ها و توانمندی های کشف نشده و ناشناخته داریم.
کشف این هویت یکتا و سفر به اعماق درون بخش مهمی از برند سازی شخصی است. و تنها کاری است که قابل برون سپاری نیست و تنها از عهده خود شما بر می آید.

رسیدن به مقصد: مطلوب بی‌پایانِ پایانی

طبق مطالعات پژوهشگران آینده شناسی، در فاصله کمتر از سه سال از امروز، بزرگترین سرمایه هر فردی، تنها و تنها نام و نشان خود اوست، که شخصیت یکتای وی را یدک می‌کشد. هویت یکپارچه درونی و بیرونی فرد که در بیان تخصصی امروزه به آن برند شخصی می‌گویند.

افراد در طبقات مختلف اجتماعی و شغلی دارای رتبه و جایگاه هستند. برخی در سطوح پایین، پیرو و رهرو رهبران طبقه‌ خود‌، برخی کارشناس عمومی و مستقل از دیگران، برخی متخصص، برخی مرجع حوزه فعالیت خود و در هر حوزه‌ای فقط یک نفر وجود دارد که جایگاه شماره یک و بهترین را از آن خود نموده است.

فرایند ساخت برند شخصی، کلید طلایی برای رسیدن به نقاط بالایی هرم طبقات اجتماعی و شغلی است.

افراد درجه یک به یاد می‌مانند نه معمولی‌ها!

توان و شایستگی دو بال قدرتمند برای اوج گرفتن بالن موفقیت و ارتقاء برند شخصی شماست.

دوره برندسازی شخصی

موضوع مهم دیگری که وجود دارد شناخت عصر حاضر است. طبق آمار گرفته شده توسط سایت worldometers  میزان اطلاعات و مقالات منتشر شده از شروع قرن ۲۱ تا سال ۲۰۲۰ از کل تاریخ بیشتر است.

به چنین عصری که اطلاعات با سرعت فراوان و در ابعاد گسترده در حال جا به جایی هستند عصر ارتباطات می‌گویند.

در چنین عصری مؤلفه‌هایی چون اقتدار، ارتباط، متقاعد سازی، توان معرفی و ارائه خود بخشی از هویت رفتاری است که لازمه‌ی قرن ۲۱ برای موفقیّت است و تنها راهی که می‌توانید تمامیِ آن‌ها را با هم داشته باشید شناخت خودتان، کار کردن و ارتقاء هویت رفتاریتان و در یک جمله برندسازی شخصی است.

ظهور شبکه های اجتماعی آنلاین و اهمیت دو چندان برندسازی شخصی

امروزه با ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی آنلاین مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و… لزوم و اهمیت برندسازی شخصی چندین برابر قبل به چشم می‌آید. همانطور که در اطرافیان خود نیز دیده‌اید که حتی والدین برای فرزندان تازه متولد شده‌ی خود بعد از گرفتن شناسنامه، حساب کاربریِ صفحات مجازی آن‌ها را ایجاد می‌کنند و این فرایند را جزوی از هویّت سازی آن‌ها به شمار می‌آورند.

با گسترش کمیت و کیفیت ارتباطات در عصر حاضر هر فرد با ایجاد یک اکانت در شبکه های اجتماعی می‌تواند رسانه و تریبون شخصی خود را داشته باشد و با بروز نگرش، باورها، مهارت‌ها و سبک زندگی خود، ارزشی را خلق نموده و دنبال‌کنندگانی داشته باشد.

افراد برای اینکه بتوانند موفّق شوند باید تأثیرگذار باشند و تأثیرگذاری زمانی اتّفاق می‌افتد که فرد شناخته شود. بسیاری از بازیگران، ورزشکاران و افراد مطرح هزینه‌های بسیار هنگفتی برای برند شخصی خود در فضاهای مجازی می‌پردازند اما در این بستر اشخاصی بیشتر دیده شده و مورد توجه خواهند بود که دارای هویتی یکپارچه و برند شخصی معتبر باشند.

پیشنهاد ما به شما برای ساخت آینده‌ای محکم برای خود و کسب و کارتان شرکت در دوره‌ی برندسازی شخصی است. در دوره برندسازی شخصی به‌طور بسیار عمیق و پایه‌ای با گام‌ها و تکنیک‌های برندسازی شخصی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه در زندگی فردی و کسب و کار خود موفق عمل کنید.

(کال تو اکشن: پیشنهاد می‌کنیم برای فهم عمیق‌تر مطلب صفحه‌ی پرسش و پاسخ را باز کنید)

ممکن است با خواندن مقاله‌ی حاضر این سؤالات برایتان به وجود آمده باشد که:

۱)چرا با اینکه تخصِص و تجربه‌ی زیادی دارم اما به اندازه کافی دیده نشده‌ام و نتوانستم جایگاه ویژه‌ای به دست بیاورم؟
امروزه در هر حوزه ای متخصص و کاربلد زیاد شده و مردم تنها افراد شماره یک هر حوزه را در خاطر خود نگه می دارند، به نظر می رسد امروز به ابزار تیز و برنده‌تری برای قرار گرفتن در جایگاه شماره یک نیاز دارید چرا که رقبای شما نیز در حال استفاده از ابزارهای گوناگون برای پیشی گرفتن از شما هستند بنابراین داشتن تخصص و تجربه به تنهایی کافی نیست.

۲) چه کسی باید برند «من» را بسازد؟

«من»!

برندینگ شخصی یعنی کشف هویت و خودشناسی. این بخشی از فرایند برندینگ است که قابل «برون‌سپاری» نیست

۳) برندینگ شخصی چه مدّت زمان می‌برد؟

برندینگ شخصی شروعی است که پایان ندارد. مدیریت بر خود، فرایند مادام العمر است.

۴) چرا با این همه تبلیغی که می‌کنم و تخفیفی که می‌دهم، نه تنها جذب مشتریان جدید برایم سخت شده بلکه وفادار سازی مشتریان قبلی هم دیگر امکان‌پذیر نیست؟

مردم تنها کالا نمی‌خرند بلکه علاوه بر رفع نیاز خود به دنبال تغییر احساس نیز هستند.

در گذشته افراد به ویژگی یک محصول توجه می‌کردند و در پی این بودند که آن محصول چه منفعتی برایشان دارد، اینکه چه کیفیتی را درک می‌کنند و یا چه تجربه‌ای بدست می‌آورند برایشان مهم است، اما مهم‌تر از آن می‌خواهند بدانند چه کسی پشت این محصول یا کسب و کار است، خرید از افرادی که دوستشان دارند، برای آن‌ها ملاک مهم‌تری است. اگر به شما احساس داشته باشند، حتی حاضر خواهند بود با قیمت بالاتری از خدمات و محصولات شما استفاده کنند .

مردم به کسب و کارهایی که صاحبان و مدیران آن برند شخصی قدرتمندتری دارند وابسته و وفادار می‌شوند.

مردم مشتاق هستند با کسی که دوستش دارند تجارت کنند،
حتی اگر او قیمت بالاتری پیشنهاد دهد.

۵) آیا برندسازی شخصی مخصوص افراد معروف و سلبریتی هاست ؟

اگر تصور شما اینست که در برخى سطوح اجتماعى و شغلى نیازى به برندسازى شخصى نیست، و آن را مخصوص افراد معروف، یا شخصیتهای برجسته می دانید و یا اساسا به این موضوع فکر نکرده اید، باید گفت؛ هر فرد دارای هویت و ماهیتی درونی است، در واقع برند شخصى شما از بدو تولد در حال شکل گرفتن است.

۶) آیا در زندگی شخصی و شغلی خود موفق می شوم یا خیر؟

پاسخ این پرسش بسیار پیچیده است و به عوامل زیادی بستگی دارد اما اگر سؤال را کمی تغییر دهیم و به جای آیا از کلمه‌ی چگونه استفاده کنیم و یک بار دیگر آن را به این شکل مطرح کنیم: «چگونه در زندگی فردی و کسب و کارم موفق می‌شوم؟» پاسخ بسیار ساده است:

با داشتن برند

باید گفت؛ برند شخصى نه تنها باعث بهبود زندگی فردیتان می‌شود بلکه جایگاه اجتماعیتان را ارتقاء مى‌دهد. داشتن برند شخصی رابطه‌ی مستقیم با رتبه‌ی شغلى و افزایش درآمد شما دارد.

بزرگترین برندها که دارای ارزش ویژه بالا، ماندگاری و ثبات هستند در پشت خود برند شخصی قدرتمندی دارند که موجب شده اند منابع در آن سازمان ها به درستی مدیریت و رهبری شوند.

ارتقاء برند شخصی شما موجب بالا رفتن ارزش ذهنی خدمات و محصولات و ارتقاء سطح ارتباطاتتان خواهد شد.

حال شما به این سؤال پاسخ دهید:

۷) چرا بدون داشتن برند شخصی در عرصه رقابت موفق نخواهید شد؟

Share
0
مدیر سایت
مدیر سایت

مطالب مرتبط

مرداد ۲۳, ۱۴۰۱

برند شخصی


اطلاعات بیشتر
هدف گذاری
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰

کارگاه هدف گذاری


اطلاعات بیشتر
چارلی چاپلین
فروردین ۳۰, ۱۳۹۹

تحلیل برند شخصی چارلى چاپلین


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

موسسه توسعه طلایی - کلیه حقوق مطالب مربوط به این موسسه است. طراحی سایت و سئو توسط سایتک
    0

    تومان 0

      ✕

      ورود

      گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟