فرانچایز ینگ

در دنیای کسب و کار، رشد و توسعه یکی از اهداف اصلی هر مجموعه تجاری است. برای دستیابی به این هدف، مشاغل به دنبال راه‌هایی برای توسعه و گسترش سریعتر هستند. یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش رشد و گسترش کسب و کار، فرنچایزینگ است. فرنچایزینگ به کسب و کارها این امکان را می دهد راهی موثر برای توسعه کسب و کار خود را در اختیار داشته باشند.

پیش از آنکه شما را با نحوه ارائه خدمات فرنچایزینگ در مؤسسه توسعه طلایی آشنا کنیم نیاز است تا درک مشترکی از مفهوم مدل درآمدی فرنچایز داشته باشیم .

فرانچایز چیست؟

فرنچایز یک نوع مدل درآمدی و ابزاری برای توسعه و گسترش برندهاست. در واقع فرنچایز به اعطای حق امتیاز یک برند، کسب و کار یا سازمان به یک سرمایه گذار گفته می شود، که در ازای پرداخت مبلغی معین و تحت قراردادی با حدود و بازه زمانی مشخص انجام می پذیرد.

توسعه و تکثیرپذیری با مدل فرنچایز

توسعه و تکثیرپذیری با مدل فرنچایز

فرنچایز ابزار قدرتمندی برای توسعه فعالیت و ایجاد شعبات برندهاست. کسب و کارها پس از رسیدن به حد بلوغ  ، جایگاه‌سازی و ایجاد نمونه موفق ، بستر تکثیر‌پذیریِ خود را فراهم می‌نمایند ، این امر از طریق ایجاد سیستم‌های داخلی و پشتیبان ، و دیگر اقدامات 360 درجه انجام می گیرد و این امکان را به صاحب کسب و کار می دهد تا حق امتیاز استفاده از نام برند خود را به سرمایه گذاران برای ایجاد نمایندگی‌های جدید اعطا ‌کند.

به عبارتی اگر کسب و کاری دارید که دارای نمونه موفقی است و می توانید ثابت کنید که به دلیل داشتن برند و مدل کسب و کار مناسب سازمان شما با ریسک های کمتری مواجه است می توانید برای توسعه کسب و کارتان از منابع سرمایه گذاران به شکل فرنچایز استفاده کنید.

ایجاد جریانهای درآمدی

فرنچایز یک روش محبوب برای ایجاد جریانهای درآمدی مضاعف و توسعه یک کسب و کار است که به شما امکان می‌دهد به عنوان صاحب برند (فرد یا سازمانی که به طور قانونی مالک حق امتیاز و برند تجاری خود است)، پس از ایجاد زیر ساختهای لازم حق امتیاز برند خود را ، به صورت قانونی تجارت کنید. در حال حاضر، فرنچایزها در صنایع مختلفی نظیر غذا، فروشگاهی، خدمات، و حتی تکنولوژی رو به رشد هستند.

تعامل طرفین در مدل فرنچایز

در مدل فرانچایز فردی یا سازمانی که صاحب برند تجاری موفقی است در نقش فرانچایز دهنده( فرانچایزر) ،تحت قراردادی در یک بازه زمانی مشخص حق استفاده از تمام یا قسمتی از مالکیت معنوی،دانش اختصاصی، تجربیات،رویه‌ها، مدل و سیستم کسب و کار و حقوق برند خود را برای فروش محصولات و خدمات ، در اختیار فرنچایز گیرنده (فرنچایزی) قرار می‌دهد.

بنابراین حق استفاده از نام و لوگو برند، فرآیندها، آموزش‌ها، تأمین مواد اولیه یا محصول توسط صاحب برند به فرنچایز گیرنده داده می شود و در عوض فرانچایز‌گیرنده موظف است هزینه استفاده از حق امتیاز و درصدی از فروش خود را به صاحب برند پرداخت نموده و نسبت به رعایت قوانین برند مادر  متعهد گردد.

در واقع مشارکت میان برند مادر و سرمایه‌گذار، تحت قوانین و پشتیبانی شعبه اصلی،‌ نه

تنها ریسک هر دو طرف را پایین میاورد، بلکه موجب اعتلاء و توسعه فعالیت طرفین میگردد.

تعهدات و وظایف فرنچایزر (صاحب برند)

تنها فروش تابلو و در اختیار قرار دادن نام برند و شکل و فرم تهیه محصول یا نوع ارائه خدماتتان کافی نیست ، برای تحقق رویای بلندتان میبایست متعهد به بهبود مستمر فرایندها ، ارتقاء کیفیت و خلق ارزش برای مشتریان و اعضای خانواده فرنچایز خود باشید،شما تکیه گاه مستحکم و قدرتمند فرنچایز خود برای سرمایه گذاران هستید ، انها دلگرم اقدامات مؤثر شما در زمینه برندسازی ،بازاریابی، تبلیغات و خلاقیتتان برای ایجاد تمایز و برتری هستند.بنابراین با تشکیل تیم های کارآمد و استفاده از تجربیات کارشناسان و مشاوران دلسوز و متخصص، اهرم سازی نموده و برای بهبود کسب و کار خود و تعامل سازنده با گیرندگان حق امتیاز اقدام کنید.

آموزش فرنچایزی ها( گیرندگان حق امتیاز) ، راه اندازی و افتتاح شعبات با نگرش بهبود مستمر، آموزش های اولیه و پیشرفته، بازاریابی و تبلیغات اثربخش و فراگیر و پشتیبانی مستمر و ….  بخشی از اقدامات شما برای سرزنده نگه داشتن پیکره رو به رشد فرنچایز شماست.

” برندهای مختلف با توجه به استراتژی ها و سیاست های داخلی مختلفی که دارند، 

در ارائه و انجام این تعهدات نسبت به سرمایه گذاران خود متفاوت عمل می کنند.”

” برندهای مختلف با توجه به استراتژی ها و سیاست های داخلی مختلفی که دارند، در ارائه و انجام این تعهدات نسبت به سرمایه گذاران خود متفاوت عمل می کنند.”

تعهدات و وظایف فرنچایزی (سرمایه گذار)

گرفتن حق امتیاز یک فرنچایز بدین معنا نیست که شما پول پرداختید و حالا باید بنشینید و منتظر بمانید تا سود از در وارد شود. شما باید به شکل فعالی در بازاریابی و گسترش کسب و کارتان فعال باشید. به فرنچایزرتان به عنوان همراه موفقیتو  شریک نگاه کنید. نه مثل کسی که صرفا مراقب یک تشکیلات است. حس تعلق شما برای جاری ساختن روح و فرهنگ برنددر شعبه تحت مدیریتتان و اجرای همه بایدها و نبایدها و قوانین برند مادر موجب توسعه و موفقیت فرنچایز در کل خواهد بود ف به یاد داشته باشید شما جزیی مهم در یک پیکره بزرگ و قدرتمند هستید و مانایی  و پایداری برند مستلزم عزم همیشگی برای خلق ارزش برای مشتریان و مخاطبان است .

مزایای فرنچایزینگ

فرنچایزینگ روشی پر مزیت ، شتابدهنده و بسیار قدرتمند است که برای برند مادر طراوت ، پویایی، برندآگاهی ، جریانهای درآمدی ،شتاب در توسعه و قدرت را به ارمغان می آورد و برای گیرنده حق امتیاز (فرنچایزی) کاهش ریسک ، حس استقلال و انسجام ،پشتیبانی، ارتباطات مؤثر ، کاهش هزینه ها و افزایش در آمد را ایجاد می کند.

پیشنهاد می کنیم ، برای اطلاعات بیشتر و کامل در مورد مزایا و معایب فرنچایز از دیدگاه صاحب برند و گیرنده حق امتیاز مقاله مرتبط را از طریق کلیک زیر مطالعه کنید

فرنچایزینگ روشی پر مزیت ، شتابدهنده و بسیار قدرتمند است که برای برند مادر طراوت ، پویایی، برندآگاهی ، جریانهای درآمدی ،شتاب در توسعه و قدرت را به ارمغان می آورد و برای گیرنده حق امتیاز ( فرنچایزی) کاهش ریسک ، حس استقلال و انسجام ،پشتیبانی، ارتباطات مؤثر ، کاهش هزینه ها و افزایش در آمد را ایجاد می کند.

پیشنهاد می کنیم ، برای اطلاعات بیشتر و کامل در مورد مزایا و معایب فرنچایز از دیدگاه صاحب برند و گیرنده حق امتیاز مقاله مرتبط را از طریق کلیک زیر مطالعه کنید

اگر احساس می کنید، کسب و کارتان قابلیت تبدیل شدن به یک فرنچایز را دارد و یا قصد دارید آغاز گر و صاحب یک کسب و کار با مدل درآمدی فرنچایز شوید، می توانید با درخواست مشاوره از خدمات تخصصی توسعه طلایی در این زمینه استفاده کنید ویا در دوره آموزشی فرنچایزینگ شرکت کنید.

رضا شکوری بختیار

  • مدیر و مؤسس ویزیدار
  • مشاور و مدرس برندینگ و فرانچایزینگ

رضا شکوری بختیار

  • مدیر و مؤسس ویزیدار
  • مشاور و مدرس برندینگ و فرانچایزینگ

کیانوش سیاح

  • مدیر و مؤسس توسعه طلایی 
  • مشاور  و مدرس برندینگ و فرانچایزینگ 
فرم مشاوره

[wpforms id="3229"]

درخواست وقت مشاوره

رزرو جلسه مشاوره

YYYY slash MM slash DD
توجه: لطفا درخواست خود را فقط برای روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ثبت و ارسال نمایید.
ساعت جلسه(Required)

چرا باید در این زمینه از خدمات مؤسسه توسعه طلایی استفاده کنم؟

  • مؤسسه توسعه طلایی علاوه بر داشتن تجربیات ارزنده و سالها کار تحقیقاتی ، پژوهشی و آکادمیک (از اولین برگزار کنندگان دوره های آموزش فرنچایزینگ در ایران ) مدیریت پروژه های فرنچایزینگ زیادی با نتایج قابل مشهود در کارنامه خود دارد .

  • مشاوران ارشد و متخصص توسعه طلایی همگی دانش آموخته برندینگ بوده و دارای دانش و تجربیات روز دنیا در زمینه مدلهای معماری و توسعه برند هستند.

  • فرنچایزینگ در توسعه طلایی با انجام کارهای هیجانی، نمایشی یا تبلیغاتی آغاز نمی شود ، بلکه با بررسی و تحقیق ، کارهای زیر ساختی، هویت سازی و سیستم سازی آغاز شده و با عملیات اجرایی منظم تا مرحله پیاده ساز ی هویت و سیستم ها، ایجاد شعبات و آموزش تیم های نظارتی و پشتیبانی ادامه می یابد.

  • یکی از دلایل مهمی که باید در زمینه فرنچایزینگ از خدمات مؤسسه توسعه طلایی استفاده کنید، حمایت و آموزش مؤسسه در این زمینه و منتورینگ مدیران میانی و کارکنان در مراحل بعدی است.

  • کارشناسان و مشاوران متخصص توسعه طلایی شما را از انجام امور بصورت پراکنده و بدون هماهنگی بی نیاز نموده و با برنامه ریزی فرایندها،مراحل توسعه برند شما را در ابعاد گوناگون به شکل منسجم پیش می برند.

خدمات فرنچایزینگ مؤسسه توسعه طلایی

  • بررسی قابلیت تکثیر پذیری و ویژگی های مورد نیاز جهت توسعه

  • طراحی هویت برند در صورت نیاز و پیاده سازی هویت

  • طراحی و تعیین زیرساختهای مورد نیاز

  • تعیین استراتژی فرنچایز و طراحی بیزنس مدل

  • طراحی فرایندها و ایجاد سیستم های داخلی

  • تدوین و تنظیم قراردادهای حقوقی توسط کارشناسان متخصص

  • آموزش مدیران میانی و کارکنان

  • مشاوره و اموزش در زمینه تعیین صلاحیت نماینده و مدیریت فروش نمایندگی ها

  • مشاوره در زمینه تعیین استراتژی و انتخاب لوکیشن های مناسب جهت راه اندازی شعب

  • برگزاری جلسات واگذاری نمایندگی

  • مشاوره و کوچینگ در زمینه راه‌اندازی شعبات

  • نظارت عالی بر فرایند فرنچایزینگ

  • آموزش و آماده‌سازی فرنچایزی‌ها

  • تدوین طرح بازاریابی و طراحی کمپین های تبلیغاتی

  • مشاوره مدیریت و تعیین استراتژیک

فرم مشاوره

[wpforms id="3229"]

درخواست وقت مشاوره

فرم مشاوره

رزرو جلسه مشاوره

YYYY slash MM slash DD
توجه: لطفا درخواست خود را فقط برای روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ثبت و ارسال نمایید.
ساعت جلسه(Required)

جمع بندی نهایی

مدل درآمدی فرنچایز یک فرصت بی‌نظیر برای رشد، مالکیت و استقلال است. این مدل کسب و کار، به ما امکان می‌دهد تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم و به عنوان صاحبان کسب و کار موفق احساس ارزشمندی و موفقیت را تجربه کنیم. با حضور در دنیای هیجان انگیز و جذاب فرنچایز، ما از مزایای استقلال، مالکیت، ارتباطات و پتانسیل درآمدی بالا بهره‌مند می‌شویم. پس اگر شما هم رویاهای کسب و کاری دارید و می‌خواهید سطح زندگی خود را ارتقاء دهید، مدل فرنچایز می‌تواند بهترین راه برای شما باشد.

سئوالات متداول

آیا برای شروع یک فرنچایز نیاز به سرمایه زیادی دارم؟

شروع یک فرنچایز نیازمند سرمایه اولیه است، اما سطح سرمایه‌گذاری ممکن است بسته به نوع فرنچایز و صنعت مورد نظر متفاوت باشد. برخی از فرنچایزها نیاز به سرمایه بالا دارند، در حالی که دیگری می‌توانند با سرمایه کمتری شروع شوند.

آیا باید دارای تجربه کسب و کاری قبلی باشم تا بتوانم فرنچایز را مدیریت کنم؟

بسته به فرنچایز مورد نظر، تجربه کسب و کاری قبلی ممکن است مورد نیاز باشد. برخی از فرنچایزها آموزش و آماده‌سازی کاملی را برای فرانچایز‌گیرنده‌ها فراهم می‌کنند، بنابراین تجربه قبلی ممکن است اختیاری باشد.

آیا امکان تغییر در فرانچایز وجود دارد؟

بسته به قرارداد میان فرانچایزدهنده و فرانچایز‌گیرنده، ممکن است امکاناتی برای تغییر در فرنچایز وجود داشته باشد. اما براین موضوع باید با فرانچایزدهنده مورد بررسی قرار گیرد. در برخی موارد، تغییرات کوچکی در فرنچایز می‌توانند صورت بگیرند، اما در موارد دیگر، قرارداد و شرایط ممکن است تغییر ناپذیر باشند.

خلق ارزش ، تمایز ، توسعه طلایی

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

دیدگاهتان را بنویسید