فرانچایزینگ چیست؟

تعریف و توضیح مفهوم

یک فرانچایز (Franchise) چیست و چگونه کار می کند؟

به بیان ساده ؛ یک فرانچایز سیستمی است که در آن صاحب یک برند (محصول یا خدمات) یا همان فرانچایزر ، حق کار با برند خود را به شخص سوم می بخشد تا تحت نام برند و سیستم فروش او به کار بپردازد و واسطی میان او و مشتریان باشد.

به عبارتی شخص مذکور (واسطه-فرانچایزی) با استفاده از اعتبار و محبوبیت برند صاحب آن، بستر همواری برای آغاز کار خود فراهم می کند. قاعدتا حق واگذاری تابلوی برند باید از طرف شخص سوم به صاحب امتیاز پرداخت شود و یک هزینه ی مقرر نیز به صورت ماهیانه از سود کسب کار به حساب صاحب برند واریز خواهد شد و در عوض شخص سوم نیز با استفاده از امکانات، حمایت ها و اعتبار صاحب برند، کسب و کار پر رونقی رقم خواهد زد .

مزایا و اهمیت فرانچایزینگ در کسب‌وکار

فرانچایز این امکان را برای شما ایجاد می کند تا تجارت را نه به خودی خود، بلکه برای خود آغاز کنید. فرانچایزها برای شخصی که خواهان آن باشد، سطحی از استقلال را فراهم خواهد کرد تا کار خود را برای خود داشته باشد.

فرانچایز محصولات یا سرویس هایی را در اختیار فرد قرار می دهد که قبلا امتحان خود را پس داده و بعضا بسیار محبوب می باشد تا جایی که ممکن است مردم با دیدن یک برند خاص هیجان زده شوند و حال در نظر بگیرید که شما یکی از زنجیره های آن برند هستید.

به همین دلیل شانس تجاری شما به مراتب بسیار بیشتر از شخصی است که کار را از نقطه‌ی صفر آغاز می‌کند

چند تعریف ساده در فرانچایز

تعریف فرانچایز

فرانچایز یک نوع مدل درآمدی و ابزاری برای توسعه و گسترش برندهاست. در واقع فرانچایز به اعطای حق امتیاز یک برند ،کسب و کار یا شرکت به سرمایه گذار می گویند ، که در ازای پرداخت مبلغی معین و تحت قراردادی با حدود و بازه زمانی مشخص انجام می پذیرد.
به عبارتی اگر کسب و کاری دارید که دارای نمونه موفقی است و میتوانید ثابت کنید که به دلیل داشتن برند و مدل کسب و کار مناسب سازمان شما با ریسک های کمتری مواجه است میتوانید برای توسعه کسب و کارتان از منابع سرمایه گذاران به شکل فرنچایز استفاده کنید.

تعریف فرانچایزی

فرانچایزی به سرمایه گزاری گفته می شود که قصد دارد که در زمینه کسب و کار فعلی خود نمایندگی یک برند پرطرفدار را بگیرد و با دریافت حق استفاده از نام آن برند کسب و کار خود را با ریسک کمتر و موفق پیش ببرد و یا فرد آغاز کننده ای که در بدو شروع کسب و کار خود برای پرهیز از به اصطلاح خاک خوری و شروعی موفق و دستیابی به سود سریع از نام یک برند یا فرنچایز استفاده می نماید

تعریف فرانچایزر

فرانچایزر در واقع صاحب کسب و کار و یا صاحب برندی است که بر اساس قدمت و یا خلق برندی که دارای مشتریان وفاداراست و یا ارائه ارزشی بدیع و نوآورانه از مدل درآمدی فرانچایز برای توسعه برند خود استفاده می کند

اصول فرانچایز
اهمیت حمایت فرانچایزر از شعب

دو حمایت مهم نیز از طرف فرانچایزرها صورت می گیرد که در اینجا قابل بحث می باشد :

  • حمایت های قبل از شروع کار: مواردی مانند انتخاب مکان، طراحی، ساخت، امور مالی، تعلیمات اجرایی، و برنامه های افتتاحیه ی شعب و …
  • حمایت های حین کار: کمک در جهت اموری همچون تبلیغات محیطی و گستره، کمک های اجرایی، حمایت های مدیریتی، حمایت های در زمینه ی فروش و …

اجرای فرانچایز
چطور باید کسب‌ و کار خود را به یک فرانچایز تبدیل کنیم ؟

در اینجا سوالات زیادی پیش می‌آید. باید دقیق و حساب شده وارد عمل شد ؛


چگونه میتوان از طریق مدلهاى درآمدى نوین ، موجب توسعه کسب و کار و ایجاد جریانهاى درآمدى مضاعف گردید ؟؟

چگونه میتوان با مطلع شدن از مبانى و اصول فرانچایزینگ ، ریسک سرمایه گذارى را کاهش داد و به درآمد مطمئن با تسهیلگرى فراوان دست یافت .؟؟

برندهاى موفق دنیا چگونه از مدل درآمدى فرانچایز براى توسعه و گسترش برند خود استفاده مى نمایند ؟

فرانچایزهاى موفق ایرانى چگونه امپراطورى خود را ایجاد نمودند ؟؟

کارگاه آموزشی فرانچایزینگ

برگزارى کارگاه فرانچایزینگ با رویکردى کاملا کاربردى ، توسط آکادمى توسعه طلایى در اصفهان . در این کارگاه سه روزه کلیه اصول و مبانى، مدل در آمدى فرانچایز به صورت کاملا کاربردى در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت .

مدرسین کارگاه

مهندس رضا شکورى بختیار


مشاور و مدرس فرنچایزینگ ؛
مشاور ارشد هولدینگ آیس پک؛
عضو کمیسیون فرنچایز خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران ؛

مهندس کیانوش سیاح


مشاور برندینگ ؛
مدرس دوره هاى تخصصى مدیریت کسب و کار ؛
مدیر آکادمى توسعه طلایى ؛

تیزر معرفی کارگاه فرانچایز

صحبت‌های مهندس رضا شکوری بختیار درباره یک فرانچایز موفق

کارگاه آموزشی فرنچایزینگ
تعریف مفاهیم و روش اجرا

  • ارائه محتواى پیش نیاز بصورت ویدئویى و فایل صوتى قبل از حضور در کارگاه.
  • ارائه محتواى کلیدى و کاربردى در زمان برگزارى دوره.

  • ارائه محتواى پشتیبان همراه با فایل صوتى از کل جلسات کارگاه
  • دو جلسه مشاوره توسط مدرسین به ثبت نام کنندگان VIP

  • ٣٠٪؜تخفیف قرارداد مشاوره پروژه فرنچایزینگ
  • ٢٠٪؜ تخفیف قرارداد اجرای فرنچایزینگ زیر نظر وکیل حقوقى متخصص فرنچایزینگ

  • پذیرایى ناهار و چهار میان وعده در روز

محل برگزاری

کارگاه آموزشی فرانچایز


این کارگاه در محل آکادمی توسعه طلایی برگزار می‌شود.

سرفصل ها

در این کارگاه با معرفی و توضیح موارد مربوط به فرانچایز ، شمارا هرچی بیشتر برای انتخاب یک مدل فرانچایز صحیح راهنمایی خواهیم کرد. موارد زیر ، گوشه‌ای از محتوایی است که در این کارگاه باهم مرور خواهیم کرد

  • بیزنس مدل
  • انواع مدلهاى درآمدى
  • تفکر توسعه گرا
  • مبانى و اصول کاربردى ایجاد فرنچایز
  • مزیتهای مدل درآمدى فرنچایز
  • ضرورت ایجاد فرانچایز بر بستر برند
  • اصول برندینگ و طراحى هویت برند
  • روش صحیح انتخاب فرانچایزى( سرمایه گذار)
  • فرانچایز از نگاه سرمایه گذار
  • روش صحیح اعطای حق امتیاز و تنظیم قرارداد در فرانچایز
  • مراقبت ، پشتیبانى ، ماندگارى و توسعه فرانچایز
  • سیستم سازى در مدل درآمدى فرانچایز

نحوه ثبت نام کارگاه فرنچایزینگ

مبلغ سرمایه گذارى

مبلغ سرمایه گذاری شما در ثبت نام عادى کارگاه فرنچایزینگ تنها ۸۵۰ هزارتومان خواهد بود.

  • ثبت نام VIP کارگاه و استفاده از امکانات اختصاصی نیز تنها با پرداخت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان انجام پذیر است.

ظرفیت این دوره محدود مى باشد و برای ثبت نام ، مصاحبه حضوری یا تلفنی الزامی می‌باشد.

جهت شرکت در کارگاه آموزشی فرانچایزینگ لطفا مشخصات خود را در فرم روبرو وارد نمائید.

نظر شرکت کنندگان دوره فرانچایزینگ موسسه توسعه طلایی

نظر شرکت کنندگان دوره فرانچایز که در موسسه توسعه طلایی
برگزار شده را با هم در این کلیپ می شنویم

اگر این مطالب مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email