برند سازی شخصی
برند شخصی به بیان ساده، تبلیغ فرد براساس مهارتها ، تجربه و شخصیت او می باشد. نام برند بیشتر در ارتباط با شرکت ها و محصولات استفاده می شود. اما علاوه بر شرکت ها و محصولات یک فرد نیز می تواند به عنوان یک برند شناخته شود. برند شخصی به بیان دیگر بازتاب دهنده رفتار،گفتار و نگرش شما می باشد. برندشخصی تصوری است از شما که در ذهن مردم جای میگیرد. حرف اصلی در برندسازی شخصی، ایجاد ارزش است. در برند سازی شخصی شما قادر به معرفی مهارت ، تخصص و ویژگی های خود از طریق راه های مختلف به بازار هستید تا اعتبار و اعتماد دیگران را به دست آورید.
با برندسازی شخصی بهترین نسخه خود را کشف کنید
استفاده از ظرفیتهای برندسازی شخصی به عنوان یک اهرم، کمک میکند تا نسخه بهتری از خود را کشف کنید و آن را پرورش و نشان دهید که این موجب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما میشود و از این طریق جایگاه بهتری در ذهن مخاطبان خود خواهید داشت. شما با برندسازی شخصی لایه های پنهان وجودتان را شناسایی می کنید و می توانید با کشف توانمندی هایتان در حوزه مورد علاقه خود بدرخشید. برندسازی شخصی با رویکردی شناختی و درونی شامل تصریح ارزشها، شناخت نقاط ضعف و قوت، شناخت استعدادها و ویژگیهای فردی و علایق با خودشناسی آغاز می شود و با ایجاد نگرش منطبق بر ارزشها، تدوین چشماندازی که برای آینده مطلوب خود تعریف کردهاید، کسب مهارت، تخصص و مدیریت شهرتتان گامهای نخستین آن برداشته می شود.
رشد و موفقیت شغلی با برندسازی شخصی
تاریخچه برند سازی شخصی از کجا نشات می گیرد؟ نخستین کسی که از اصطلاح برند شخصی استفاده کرده است تام پیترز می باشد. تام پیترز با انتشار یک مقاله باعث ایجاد پرسونال برندینگ شده است. به عقیده تام در عصر حاضر ما در محاصره برندسازی و برندها قرار داریم. به گفته او « مستقل از سن، موقعیت شغلی و کسب و کاری که در آن فعالیت میکنیم، هر یک از ما باید خود را مثل یک شرکت ببینیم و مانند یک شرکت مدیریت کنیم.» این شخص رشد و پیروزی در کسب و کار را مهمترین کاربرد برندسازی شخصی می داند. همچنین به بیان او تلاش برای پرسونال برندینگ را مترادف با تلاش برای رشد و موفقیت شغلی و طی کردن سریعتر مسیر شغلی در نظر میگیرد.
اولین اقدام: شناخت خود و پاسخ به سوالات اولیه
قبل از هر چیزی یک سری سوال مطرح می شود که برای ادامه مسیر باید به آنها پاسخ داده شود. با درک این موارد شما اولین اقدام را در جهت ساخت یک برند شخصی برمی دارید.
- چگونه به شناسایی شخصیت خود بپردازیم: شما باید نسبت به شخصیت خود شناخت کامل داشته باشید و به چگونگی راه های ارتباط خود با دیگران پی ببرید.
- خود را چگونه توصیف می کنید: پاسخ به این سوال که شما چه کسی هستید ممکن است کار دشواری باشد. اما برای ساخت برند باید به این نتیجه برسید شما چه کاری می توانید انجام دهید و چرا افراد به آن کارها علاقه دارند.
- راه های شناسایی ارزش خود کداماند: در مرحله آخر شما باید به ارزش های خود پی ببرید که چه چیزی از سوی شما قابل ارائه است که بقیه نمی توانند انجام دهند یا دلیل خاص بودن شما در چیست؟
زندگی هدفمندی را با داشتن برند شخصی تجربه کنید
برندسازی شخصی ابزار تیز و بُرنده است که به شما کمک می کند تا فرآیند رشد و پیشرفت شخصی خود را آغاز کنید. با داشتن یک برند شخصی قوی و قدرتمند در مسیر یک زندگی هدفمند قرار بگیرید و نقاط ضعف و قوت خود را تقویت کنید. اما این پایان راه نیست در کنار هدفمند بودن شما قادر به درآمدزایی و جذب مخاطب نیز هستید. با ایجاد یک برند شخصی فرصت های زیادی رو به روی شما قرار میگیرد و شما با اعتباری که کسب کردهاید می توانید درآمدزایی داشته باشید. با برند شخصی خود مانند یک آهن ربا عمل می کنید و مخاطبان و افراد را در مدار جذب خود قرار می دهید.
برند سازی شخصی راهی برای معرفی توانایی های خود به دیگران
همیشه این را در نظر داشته باشید که پرسونال برندینگ مختص به افراد معروف یا سلبریتی ها نمی باشد. در واقع نمی توان دسته بندی انجام داد که تنها افراد خاصی قادر هستند یک برند شخصی داشته باشند. افراد زیادی وجود دارند که برند شخصی روی سرنوشت حرفهای آنها تاثیر می گذارد. تمامی اشخاص خود اشتغال (صاحبان کسب و کارها ،فریلنسر ها و…) با تکیه بر برند شخصی توانمندی های خود را هرچه بهتر به دیگران معرفی می کنند. هیچ محدودیتی در پرسونال برندینگ وجود ندارد و هر شخصی که به دنبال پیشرفت شغلی یا دست یافتن به فرصت های طلایی است می تواند یک برند شخصی ایجاد کند.
وجه تمایز شما با دیگر رقبا با برند شخصی
داشتن یک برند شخصی برای شما ضروری می باشد زیرا، برندشخصی نحوه معرفی هویت شما به مشتریان است. همچنین این اطمینان را در شما ایجاد می کند که مردم شما را به روشی که مد نظرتان است مشاهده کنند. برند شخصی این امکان را به شما می دهد تا با نقاط ضعف و قدرت خود آشنا شوید. در دنیای امروز که کسبوکارهای مختلف و مشابه کسبوکار و خدمات شما رونق گرفتهاند، تنها وجه تمایز شما از دیگران می تواند همین برندشخصی شما باشد. در واقع ابزاری برای بهتر دیده شدن کسبوکار یا خدمت شما و جذب مشتریان وفادار می باشد.
توسعه برند شخصی چه مزایای دارد؟
اگر بخواهیم مزایای اصلی توسعه برند شخصی یا برندسازی شخصی را بررسی کنیم می توانیم به مهترین موارد آن اشاره کرد. همانطور که توضیح دادیم برند شخصی براساس مهارتها ، تجربه و شخصیت شما شکل می گیرد. در واقع منحصر به فرد بودن شما در بین رقبا با حفظ یک جایگاه ثابت را نشان می دهد. با بیان اینکه شما چه کسی هستید چه فعالتی انجام می دهید و چه کمکی به دیگران می کنید باعث توسعه شبکه شما می شود. با این امر برقراری ارتباط و یافتن ارزش های شما برای کاربران سهولت پیدا می کند. همچنین برندشخصی به شما اعتبار می دهد و نفوذ شما در بین مخاطبان را افزایش می دهد.
راه های ایجاد یک برند شخصی
ـ روی نقاط قوت و ارزش خود تمرکز کنید: بهتر است شروع بازاریابی شما با درک نقاط قوت شخصی شما همراه باشد. به وجه تمایز خود با میلیون ها انسان دیگر پی ببرید.
ـ تعیین اولویت های خود: اصلی ترین هدف در برند سازی هدایت شما به سوی یک هدف تعیین شده می باشد. با این راه شما از اقدامات و تصمیمات خود هنگام ساخت برند استفاده می کنید.
ـ تبدیل شدن به یک مقام: پس از شناخت نقاط قوت و ارزش خود برای رشد بیشتر سعی کنید. اقتدار خود را می توانید از راه های مختلف چه در شبکه های مجازی چه در خارج از دنیای مجازی به نمایش بگذارید.
ـ خودتان باشید: مهمترین عنصر در برند سازی شخصی این ویژگی است که، شما خودتان باشید نه تقلیدی از دیگران. برای موفقیت بیشتر روی منحصر به فرد بودن خود تمرکز کنید.
ـ توسعه برندشخصی: جهت توسعه برندشخصی خود باید راههای مناسبی برای تبلیغ انتخاب کنید. استفاده از وب سایتها ، شبکه های اجتماعی یا دیگر راهها بستر مناسبی برای نمایش و تبلیغ برندتان هستند.
چگونه می توان به حقیقت برند شخصی خود پی برد؟
شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه می توان به ماهیت و حقیقت خود پی برد؟ این سوال زمانی مطرح می شود که شما از حقیقت برندشخصی خود مطمئن نیستید. اما با طرح سه پرسش به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید. اولین سوال این است که شما که هستید و زمانی که انتخاب مخاطب شما هستید چه ویژگی از شما باعث جذب او شده است. سعی کنید در انتقال پیام خود از همه نظر صادق باشید. پس از پی بردن به ماهیت خود این سوال مطرح می شود که علاقهمندیهای شما چیست و به چه چیزهای علاقه ندارید. بهتر است که روی علاقهمندیهای خود تمرکز کنید و از بیان چیزهای که دوست ندارید واهمه و ترسی نداشته باشید. اما در آخر چه خط قرمزهای برای خود تعیین کردهاید؟ آنچه که در برند شخصی خود می خواهید دنبال کنید را مشخص کنید و مواردی که نمی خواهید به آن پرداخته شود را تعیین کنید.
با روش های زیر برند شخصی خود را تقویت کنید
- شناخت علاقه مندی های فردی و تلاش برای تقویت آنها
- شناخت مخاطبان مصرف کننده محصول
- طراحی و ساخت برند با ظاهری جذاب
- اشتراک گذاری توانایی های خود با دیگران
- کمک گرفتن از افراد تاثیر گذار
- یک شخصیت منحصربه فرد و متمایز از خود بسازید
- به بازخوردهای که در مورد شما انعکاس داده می شود توجه کنید
- برقراری ارتباطی مطلوب و اثر گذار با دیگران حتی با رقبای تجاری خود
- استفاده از شبکه های اجتماعی مناسب برای تبلیغ برند خود
آیا این مطلب برایتان مفید بود؟
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
دیدگاهتان را بنویسید