شناخت خود(خودآگاهی)

همه ما برای توسعه فردی و دستیابی به موفقیت نیازمند روابط مؤثر و کسب و کاری موفق هستیم ، اما قبل از اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار، اولین قدم سفر به درون خود و شناخت هویت فردیمان است.
خودآگاهی و درون‌نگری به معنای رسیدن به درک روشنی از توانایی‌ها و محدودیت‌های خود است.

خود‌آگاهی کمک می‌کند استعدادها، نقاط قوت و ضعف، توانایی‌ها، ارزش‌ها، احساسات، انگیزه‌ها، خواسته‌ها، باورها و تمایلات خود را بهتر بشناسید ، تا کارهایی که توانایی بهتری در انجام آن‌ها دارید را شناسایی کرده و با پذیرش راحت‌تر نقاط ضعف و تلاش برای بهبود آن‌ها، تمرکزتان را بر نقاط قوت‌ بیشتر کنید.

این شناخت آگاهانه، در رسیدن به موفقیت کمک زیادی به شما می‌کند.

این سوال در ذهن هر کارآفرین وجود دارد که آیا کسب‌‌وکارم موفق می‌شود یا خیر؟

یکی از عواملی که منجر به شکست کسب‌و‌کارها می‌شود، نبود اطلاعات، دانش و مهارت است که اغلب به مدیریت نادرست، تصمیم‌گیری‌های اشتباه و در نهایت به ناتوانی در حفظ پایدار کسب‌وکار منجر می‌شود.

عامل دیگری که معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد عدم شناخت خود و مهارت‌های فردی است.

به این معنی که به عنوان کارآفرین و صاحب کسب‌و‌کار، باید در مورد مهارت‌ها، احساسات و خواسته‌های خود شناخت و دانش کافی داشته باشید. داشتن درک درست از آنچه که واقعا هستید، اولین گام برای توسعه فردی است.

۴نکته طلایى در مورد شناخت علائق

گاهی از خود سئوال می کنم آیا همین که در کسب و کارم پول زیاد بدست بیاورم و یا حداقل نیازهای خود را تأمین کنم کافی نیست؟

آیا همین که سالهاست به کاری مشغولم و محصول یا خدمتی را ارائه میدهم که در ارائه آن مهارت دارم کفایت نمی کند ؟
آیا براستی شناخت خود و علائق در رشد و توسعه فردی و موفقیت کسب‌وکارم اینقدر دارای اهمیت است ،؟؟؟
برای پاسخ به سئوالات فوق چند نکته مهم و طلایی رو با شما در میان می گذارم که دانستن آن تحولی عظیم در آینده شغلی و سطح زندگیتان ایجاد خواهد کرد .

  1. موفقیت در زندگی و کسب وکار، به عملکرد فرد و مهارت‌هایش بستگی زیادی دارد. اما آیا هر یک از ما نسبت به توانایی و نقاط ضعف و قوت خود آگاه هستیم؟؟
    آیا تلاشهای ما تا به امروز در مسیر درستی انجام شده است؟؟
    با درک صحیحی از نقاط قوت و ضعف، می‌توان از آن‌ها برای استفاده از فرصتها و دستیابی به هدف‌ها کمک گرفت.
    اینکه در کدام نقطه ایستاده اید و برای انجام چه کاری توانایی و مهارت دارید و شخصیت درونیتان مطابق با انجام چه نوع فعالیتی است شما را در مدار توانمندیتان و رشد و پیشرفت قرار خواهد داد.
    پس از شناخت خود می‌توانید توانایی‌ها و مهارت‌های اعضای تیم و یا کارکنان خود را نیز بهتر بشناسید و برای رسیدن به هدف‌های کسب‌وکار از نقاط قوت‌ آن‌ها بهتر استفاده کنید.
    در واقع شناخت علائق و توانمندیهایتان کمک می‌کند از قدرت‌های درونی خود درجهت درست استفاده کنید وتلاشهایتان را در مسیر درست به کار بندید .
  2. شناخت ارزشهای درونی و علاقه مندی هایتان ،انرژهای درونی زنانه و مردانه و آرکتایپهای درونیتان ، توانایی ایجاد و توسعه برند شخصی را به شما می‌دهد.با درک درست از خود، قدرت تصمیم‌گیری‌ شما نیز بهبود خواهد یافت و با ثبات بیشتر میتوانید برند شخصی مؤثری از خود نشان دهید ، به نمایش گذاشتن خود واقعی منطبق با ارزشهایتان از شما برند شخصی مستحکمی میسازد که به عنوان مرجع و متخصص یا تکیه گاهی امن و مورد اعتماد از طرف دیگران پذیرفته شده و نه تنها مؤثر و کار آمد خواهید بود بلکه به شما در دستیابی به موقعیتهای طلایی کمک خواهد کرد.
  3. در نبود خودآگاهی، و عدم شناخت علائق، کنترل احساسات بسیار مشکل است. این امر در اکثر مواقع منجر به شکست کسب‌وکارها می‌شود. دلیل این شکست‌ها، عدم کنترل احساسات و گرفتن تصمیمات اشتباه در موقعیت‌های حساس است.
    شناخت نیرومندی های منش(درونی)، تصریح ارزشهایتان و اطلاع از علائق و توانمندیها موجب میشود تا در مواقع بحرانی به داشته های درونیتان تکیه کنید و میزان تاب آوری و صبر و تحمل خود را افزایش دهید ، و این سبب میشود به جای ترس و نکرانی و تصمیمات مبتنی بر هیجانات سطحی از روی درایت ، دوراندیشی ، توانمندی و نیروهای مثبت درونی تصمیم بگیرید
  4. خودآگاهی و شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های خود، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز برای موفقیت خود وکسب‌وکارتان را کشف کنید و برای به‌دست آوردن آن‌ها به دنبال ایجاد روابط مؤثربا افراد دارای این مهارت‌ها باشید،آنگاه که خود را ارزشمند و توانمند بیابید خود را در حلقه دوستان موفق و توانمند قرار خواهید داد و روابط مؤثر در یافتن حلقه های مفقوده زنجیره موفقیتتان کمک شایانی خواهد نمود ، بزرگتربن افراد موفق و ثروتمند جهان در انجمن های پیشگام و حلقه های دوستان موفق قرار داشته اند و با ارائه تجربه و همفکری و تبادل نظر اهداف عظیم خود را جامه عمل می پوشانند.

خود واقعی ، علائق و توانمندیهایتان را بشناسید و مطابق با عشق و علاقه تان حرکت کنید .

شما خالق و طراح سرنوشت خود هستید

بر اساس مدل قدیمی علت و معلول باید اتفاقی در بیرون از ما بیفتد تا احساس درون ما تغییر کند. در این صورت ما قربانی اتفاق های زندگی خواهیم بود و هیچ نقشی در خلق واقعیت خود نداریم. اما در مدل کوانتومی واقعیت، این ما هستیم که معلول را به وجود می آوریم به عبارت دیگر خودِ ما تبدیل به علت می شویم.
بر این اساس:

– ابتدا در دنیای درونمان احساس قدرت و شایستگی را ایجاد می کنیم و سپس در دنیای بیرون به موفقیت دست می یابیم.
– ابتدا احساس سلامتی و تندرستی را در دنیای درونمان ایجاد می کنیم و سپس بدن ما شفا پیدا می کند.
– ابتدا در دنیای درونمان نسبت به دیگران شروع به عشق ورزیدن می کنیم و سپس در دنیای بیرون عشق به سمت ما جاری می شود.
– ابتدا ما در دنیای درونمان احساس فراوانی و ثروت را ایجاد می کنیم و سپس در دنیای بیرون جریان ثروت در زندگی ما جاری می شود.

در مدل کوانتومی واقعیت، شما به خالق زندگی تان تبدیل می شوید و می گویید: من از طریق افکار و احساساتم، نتایج زندگی خود را خلق خواهم کرد.

نقطه آغاز موفقیت از درون مى باشد و یکپارچگى وجود روش مدیریت صحیح درمسیر موفقیت است .
مى بایست ذهن ، افکار ، احساسات ، ارزشها ، نگرش ، باورها و رفتار و عملکرد شما در یک جهت باشد تا به یکپارچگى کامل دست یابید

اگر هر روز افکارتان مثبت باشد اما احساسات مثبت را با افکارتان همراه نکنید ، هرگز نتیجه مطلوب را دریافت نخواهید کرد .
یا چنانچه با احساس خوب ، و اندیشه ها و تصاویر مثبت ذهنى روز را شروع کنید اما اعمال شما مبتنى بر ترس و نگرانى باشد و یا اقدامى نکنید موفق نمى شوید تا به اهداف متعالیتان دست یابید

بدون تصور از آینده مطلوب و داشتن چشم انداز حرکت شما مبهم و مانند رانندگی در هوای مه آلود و بدون داشتن هدف شما به جایى نخواهید رسید ، براى تلاش در جهت صحیح میبایست ازعلائق و ارزشهاى خود آگاه باشید
، براى دستیابى به آینده مطلوب و اهدافتان نیازمند ، استراتژى و برنامه ریزى مؤثر هستید ،
نگاه به آینده مطلوب ، امیدبخش بوده و انگیزه لازم براى حرکت به سمت اهدافمان را در ما ایجاد مى کند ، بدون داشتن چشم انداز ، حرکت به سمت جلو و تصور آینده مطلوب امرى غیر ممکن است ، چشم انداز کلى و بدوراز محدودیت ، الهام بخش و اعتبار بخش بوده و مى بایست در تدوین آن به اثر گذارى مثبت بر دنیاى اطراف حتمأ توجه نمود

اما نکته مهم اینست که چشم انداز ما مى بایست مبتنى بر ارزشها تدوین گردد چرا که ارزشها جهت صحیح را به ما نشان مى دهند،
پس از تدوین چشم انداز در همه ابعاد زندگى و با جملاتى به زمان حال ، نیاز است تا هر قسمت از چشم انداز خود را تبدیل به اهدافى بلند مدت ،واضح و مشخص ، قابل دسترس ، قابل اندازه گیرى و مرتبط با حوزه علائقمان و با زمانبندى مشخص تعریف و تعیین کنیم ، حال از دل اهداف بلند مدت اهدافى میان مدت ، و از دل هر هدف میان مدت ، چند هدف کوتاه مدت تعیین نموده و با مشخص شدن اهداف کوتاه مدت ، برنامه و اقدام و عمل ما مشخص مى گردد.

اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید ، که چرا على رغم داشتن چشم انداز مطلوب و هدفگذارى در مقاطع مختلف زندگى به اهدافى که مشخص مى نماییم دست نمى یابیم ؟
عوامل زیادى مانع دستیابى به اهداف ما مى باشد ،
مانند؛عدم الویت بندى اهداف و یا عدم رعایت الویتها، نداشتن تمرکز ، عدم برنامه ریزى و بهینه سازى ، و عدم آگاهى از سیستم سازى است
روشهاى عملى و تکنیکهاى ساده اى وجود دارد ، که کمک مى کند تا با
بهره ورى و در زمان مناسب منابع خود را تجمیع نموده و به اهدافمان دست یابیم و موقعیتها و شرایط مطلوب را به سمت خود جذب نماییم …

هفت گام مؤثر براى دستیابى به اهداف شامل موارد زیر مى باشد ؛

  • گام اول؛ مشخص نمودن دقیق خواسته و #اهداف
  • گام دوم ؛ تصور اینکه پیشاپیش دریافت کرده اید
  • گام سوم ؛ آمادگى کامل براى دریافت
  • گام چهارم ؛ مشخص نمودن خواسته اى که خیرى در آن باشد و به کسى آسیبى نرساند
  • گام پنجم ؛ نشان دادن #ایمان عملى به خداوند
  • گام ششم ؛ از سر راه خداوند کنار رفتن و دیکته نکردن به خداوند
  • گام هفتم ؛ #سپاسگزارى امیدوارانه و عملى

شناخت خود شامل آگاهى از نوع نگرش و باورهاى خود محدود کننده و الگوهاى فکرى ، ویژگیها و توانمندیها، محدودیتها و نقاط قوت ، تیپ شخصیتى ، و شناخت علائق مى باشد ، و داشتن چشم انداز ، و اهداف مشخص و برنامه ریزى و اقدام و عمل مانند نقشه راهى مؤثر است که افراد را به سمت اهدافشان سوق مى دهد .
اما در این مسیر کسب مهارت و آگاهى اهرمى قدرتمند براى دستیابى به موفقیت است ، شما بایستى بیاموزید چگونه الویتها و زمان خود را مدیریت نمایید و سطح بهره ورى خود را بالا ببرید .
شما دوست علاقمند مى توانید در کارگاه آموزشى هدفگذارى شرکت کرده و شروعى قدرتمند را براى خود رقم بزنید
این دوره آموزشى طى ۸ ساعت در طی دو جلسه برگزار مى شود. جلسه اول آموزش کامل در حوزه هدفگذاری و جلسه دوم بصورت کاملآ عملی برگزار شده و در آن به هدفگذاری استراتژیک پرداخته می شود
شما در طى این جلسه آموزشى جذاب ، بطور کامل با موارد فوق آشنا شده و ضمن دریافت فایل صوتى و محتواى مربوط به آن ، براى تصریح ارزشها ، تدوین جشم انداز و تعیین اهداف واستراتژی و برنامه ریزى مؤثر راهنمایى مى شوید و مطالب آموزشى آن را در جلسه کارگاهى به صورت عملى اجرا خواهید نمود ، از این فرصت استفاده نموده و بر روى خود سرمایه گذارى کنید و با اختصاص هشت ساعت وقت و صرف مبلغی حداقل سرمایه گذارى مناسبى براى خود انجام دهید .

 

مبلغ سرمایه گزاری این دوره : ملغ ۳۰۰ هزار تومان می باشد که در صورت ثبت نام زود هنگام ، می توانید از  ۲۰%  تخفیف استفاده کرده  و با مبلغ ۲۵۰ هزارتومان ثبت نام نمایید .

جهت اطلاع از تاریخ کارگاه پیش رو  و ثبت نام  GV را به شماره  ۰۹۳۷۸۶۲۴۴۶۴ و یا  آیدی تلگرام t.me/gdacademy ارسال نمایید .و منتظر تماس همکاران ما باشید .

 

برای دریافت مشاوره، فرم زیر را تکمیل کنید